شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » بی اطلاعی مسوولان اداره آیسا از ادغام با وزارت تجارت

در پی انتشار خبر ادغام اداره آیسا با وزارت تجارت در فضای مجازی و انتشار آن از سوی برخی از رسانه ها، مسوولان اداره حمایت از سرمایه گذاری در افغانستان (آیسا) از این موضوع اظهار بی خبری کردند.
روح الله احمد زی؛ رئیس نشرات اداره حمایت از سرمایه گذاری در افغانستان (آیسا) تاکید کرد که تا کنون هیچگونه فرمانی از سوی ریاست جمهوری مبنی بر لغو و مدغم شدن این اداره با وزارت تجارت به آنان مواصلت نکرده است.
آقای احمد زی افزود که امروز نیز این اداره همانند سابق به کار های خود ادامه داده است.
این در حالی است که صبح امروز رسانه ها و کاربران فضای مجازی از لغو شدن اداره آیسا و مدغم شدن این اداره با وزارت تجارت خبر داده اند.
شماری از کاربران در صفحات اجتماعی خود نوشته اند که بر اساس فیصله روز قبل شورای عالی اقتصادی به رهبری رئیس جمهور غنی؛ اداره آیسا رسماً ملغا گردیده است.
آنان همچنان افزوده اند، رهبران حکومت وحدت ملی توافق کرده اند که اداره حمایت از سرمایه گذاری افغانستان (آیسا) در چوکات وزارت تجارت و صنایع مدغم شود.
برخی منابع نیز گزارش داده اند: این تصمیم دیروز در نشست شورای عالی اقتصادی که در آن رئیس جمهور غنی و رییس اجراییوی حضور داشتند، اتخاذ شده است.
گفته می شود، در جلسه شورای عالی اقتصادی؛ دو طرح ارایه گردیده است که یکی از طرح ها را اداره آیسا ارایه کرده که در آن پیشنهاد شده تا ین اداره به عنوان واحد بودجوی مستقل شناخته شود، اما در طرح دیگری که از سوی وزارت تجارت ارایه شده است، در آن گفته شده که اداره آیسا در چوکات این وزارت مدغم شود.
این منابع گزارش دادند که در پایان این نشست فیصله صورت گرفت که اداره سرمایه گذاری افغانستان با وزارت تجارت یکجا شود و این وزارت یک طرح مشخص در این مورد را نیز تهیه و به شورای عالی اقتصادی ارایه کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان