شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » تاکید فدریکا موگرینی بر حفظ دستاورد های ۱۸ ساله در افغانستان

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در دیدار با محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور، بر حفظ دستاورد های ۱۸ ساله در روند مذاکرات صلح افغانستان تاکید نموده و گفت که این گفتگو ها باید در مطابقت با قانون اساسی افغانستان صورت گیرد.

خانم موگرینی هم چنان گفت که صلح به مردم و نهادهای رسمی افغانستان مربوط می‌شود و صلح به معنی بازگشت به عقب و فراموش کردن دستاوردهای ۱۸ سال گذشته نیست.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم چنان علاوه نمود:” اتحادیه اروپا در کنار حکومت افغانستان قرار داشته و امیدوار است تا حکومت این کشور یک تیم همه جانبه را تشکیل دهد تا از مذاکرات صلح نتیجه بهتر بدست آید.”

موگرینی هم چنان خاطر نشان ساخت که موضوع انتخابات را نیز با رییس جمهورغنی مورد بحث قرار داده است و اگرانتخاباتی وجود نداشته باشد مذاکراتی نیز وجود نخواهد داشت.

در عین حال محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور از حمایت اتحادیه اروپا از روند گفتگوهای صلح سپاسگزاری نموده وافزود:” افغانستان از خشونت های رنج می برد که نه تنها محصول شرایط داخلی است؛ بلکه بدلیل شرایط جهانی نیز می باشد.”

به گفته رییس جمهوری کشور مذاکرات صلح در کشور به یک گفتمان ملی مبدل شده است و جرگه مشورتی صلح دوام همین گفتمان ملی می باشد.

این در حالی است که فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز به پاکستان سفر نموده و با مقامات آن کشور نیز بحث نمود و صبح امروز با وارد شدن به کابل نخست با عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور دیدار نمود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان