شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » تا پایان سال آینده ۸۴۰۰ سرباز آمریکایی در افغانستان خواهند ماند

«اشتون کارتر» وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا در سفری غیرمنتظره وارد «کابل» شد.

بر اساس این گزارش، سفر کارتر به «کابل» پایتخت افغانستان، به صورت غیرمنتظره و بدون اعلام قبلی صورت گرفته است.

وزیر دفاع آمریکا در سفری به افغانستان اعلام کرده که در سال ۲۰۱۷ میلادی ۸۴۰۰ سرباز آمریکایی در افغانستان مستقر خواهند بود.

پیش از این گفته شده که در سال آینده تنها ۵۵۰۰ سرباز آمریکایی در این کشور خواهند بود، اما تغییر شمار نیروها براساس آنچه که آقای کارتر ”تغییر برنامه“ خواند، در نظر گرفته شده است.

وزیر دفاع آمریکا روز جمعه (۱۹ قوس) در یک کنفرانس مشترک خبری با اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در کابل گفت که این نیروها با اجرای ”عملیات‌های پیشگیرانه“ به نیروهای امنیتی افغانستان کمک خواهند کرد که تاثیر استراتژیک خواهد داشت.

آقای کارتر افزود که ایالات متحده تعهدات مالی خود به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان را تا سال ۲۰۲۰ همچنان ادامه خواهد داد که به همراه کمک‌های پیمان اتلانتیک شمالی و سایر حامیان بین‌المللی افغانستان به طور مجموعی سالانه پنج میلیارد دلار در اختیار این نیروها قرار خواهند داد.

او تاکید کرد که آمریکا به ماموریت مبارزه با تروریسم در افغانستان ادامه خواهد داد تا به گفته او، هیچ گروه تروریستی در افغانستان پناهگاه امنی نداشته باشد که بتواند ثبات افغانستان، آمریکا و متحدان آن را تهدید کند.

وزیر دفاع آمریکا از دو گروه القاعده و دولت اسلامی (داعش) در افغانستان نام برد و گفت که نیروهای آمریکایی با همکاری نیروهای امنیتی افغانستان رهبران بزرگ آن‌ها را در این کشور کشتند و ماموریت مبارزه با تروریسم برای ریشه‌کنی القاعده همچنان ادامه خواهد یافت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان