شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » تخریب ۲۰۰ جریب کشتزار خشخاش در ولایات جنوبی افغانستان

وزارت کشور حکومت طالبان در بیانیه‌ای ضمن تاکید بر مبارزه با کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان اظهار داشت در حال حاضر پلیس مبارزه با مواد مخدر در ولایت‌های هلمند، ارزگان، قندهار، فراه و ننگرهار چندین عملیات را برای تخریب کشت خشخاش اجرا کرده است.

براساس این بیانیه، تنها در مرکز و شهرستان‌های باباجی، باغران، واشیر، کجکی و موسا قلعه ولایت هلمند، ۱۵۰ جریب زمین کشت خشخاش تخریب شده است.

وزارت کشور حکومت طالبان افزود: بیش از ۳۰ جریب کشتزار خشخاش در ولایت‌های قندهار و ارزگان، ۸ جریب در ننگرهار و برخی در فراه به صورت کامل پاکسازی شده است.

گفته می‌شود بخش عمده تولید تریاک در افغانستان، در جنوب این کشور به خصوص ولایت هلمند انجام می‌شده است.

پس از فرمان «هبت‌الله آخندزاده»، رئیس طالبان، مبنی بر ممنوعیت کشت، تولید و خرید و فروش خشخاش، هیئت حاکمه افغانستان مدعی است کشت آن در این کشور به صفر رسیده است.

براساس گزارش دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرائم سازمان ملل در آبان ماه سال جاری نیز تولید تریاک در افغانستان به‌دنبال ممنوعیت طالبان، ۹۵ درصد کاهش یافته است.

«سراج‌الدین حقانی»، وزیر کشور حکومت طالبان به تازگی تصریح کرد: جامعه جهانی باید به مسئله معیشت و کشت جایگزین خشخاش برای کشاورزان افغان توجه کند تا عوامل بحران بشری مواد مخدر از بین برود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان