شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ترامپ: سفر به افغانستان موفقیت‌آمیز بود

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که در حال عزیمت به لندن برای شرکت در اجلاس سران ناتو بود، در جمع خبرنگاران گفت: سفیر اخیر به افغانستان و دیدار با رئیس جمهور این کشور موفقیت آمیز بود.

وی افزود: در سفر به افغانستان با اشخاص زیادی از جمله اشرف غنی، رئیس جمهور این کشور دیدار کردم و این سفر بسیار موفقیت آمیز و عالی بود.

رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه هفته گذشته برای بازدید از نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان، به صورت غیرمنتظره وارد پایگاه نظامی بگرام شد.

وی در این سفر با رئیس جمهور افغانستان دیدار و اعلام کرد که آمریکا به دنبال از سرگیری مذاکرات با طالبان است، مذاکراتی که دو ماه پیش به دلیل عدم تمایل طالبان به پذیرش آتش بس لغو شده بود.

غنی نیز در هنگام سخنرانی در این مراسم از شکست داعش در ننگرهار و فداکاری نظامیان آمریکایی قدردانی کند. 

سفر بدون اطلاع ترامپ به افغانستان و اقدام وی به قرار دادن غنی پشت وی در هنگام سخنرانیش موجی از انتقادات را بوجود آورد و بسیاری از کارشناسان اعتقاد داشتند که این رفتار ترامپ خارج از عرف دیپلماتیک بوده است.

«عبدالکریم خرم» مشاور حامد کرزی، رئیس جمهور سابق افغانستان در این رابطه گفت: تمام چیزهای که در هنگام سفر شب گذشته ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به پایگاه نظامی بگرام رخ داد، از ابتدا تا انتها همگی برخلاف دمکراسی و عرف دیپلماتیک بود. 

وی اضافه کرد: این اقدام رئیس جمهور آمریکا نه تنها توهینی به تمام مردم افغانستان بود، بلکه توهین به حاکمیت و استقلال افغانستان نیز بود. 

«حمدالله محب» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان در جلسه ناتو در لندن از کشورش نمایندگی خواهد کرد.

/انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان