شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ‘ترمپ تعامل بد با طالبان را نخواهد پذیرفت’

یک مقام کاخ سفید هشدار می‌دهد که اگر تلاش‌های صلح زلمی خلیل‌زاد با طالبان ناکام شوند، امریکا احتمالأ از گزینۀ نظامی کار خواهد گرفت.

شش ماه پس از گفت وگوهای فشردۀ واشنگتن با طالبان، کاخ سفید به‌گونه‌یی از قربانی نشدن دستاوردهای بیش ازهژده سال گذشته در افغانستان در گفت وگوهای صلح با طالبان اطمینان می‌دهد.

یک مقام کاخ سفید می‌گوید که دونالد ترمپ، رییس‌جمهور ایالات متحده هرگز معاملۀ بد دربارۀ افغانستان را با طالبان نخواهد پذیرفت.

این مقام کاخ سفید هشدار می‌دهد که هرگاه گفت وگوهای صلح با طالبان ناکام شوند، واشنگتن گزینه‌های دیگر به‌شمول گزینه‌های نظامی را در اختیار دارد: «رییس‌جمهور ترمپ درک می‌کند که ما منافع حیاتی ضدهراس‌افگنی در افغانستان داریم و او یقیینأ متوجۀ حفظ امنیت امریکا است. پس آن‌چه برای اطمینان یافتن از حفظ منافع امنیت ملی ما نیاز است، انجام خواهیم داد.»

این در حالی است که ایالات متحده امریکا پنج دور گفت‌وگوهای مستقیم را با گروه طالبان پشت سرگذاشته‌است. در آخرین دیدار که برای شانزده روز دوام کرد، دو طرف روی خروج نیروهای امریکا از افغانستان و تبدیل نشدن افغانستان به یک تهدید به دیگر کشورها در یک پیش نویس به توافق رسیدند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان