شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ترمپ: جنگ افغانستان سالانه ۵۰ میلیارد دالر هزینه دارد

رئیس جمهور ایالات متحده، بار دیگر بر پایان دادن جنگ در افغانستان و سوریه تاکید کرده و گفته است که کشورش از این جنگ ناهنجاری های زیادی را به ارث برده است.

دونالد ترمپ، روز جمعه (۱۲ دلو) در صفحه تویتر خود نوشت که ثمرۀ این “جنگ بی‌پایان” مصارف نامحدود و پر از تلفات بوده و بر نیاز پایان دادن به آن تاکید کرده است.

آقای ترمپ هم‌چنان گفته است که امریکا سالانه پنجاه میلیارد دالر در افغانستان مصرف می‌کند که به گفتۀ او، نیاز است به این مصارف پایان داده شود.

رئیس جمهور امریکا افزوده است “در جریان انتخابات با تاکید تذکر داده بودم که این جنگ باید در نهایت پایان داده شود. ما سالانه ۵۰ میلیارد دالر در افغانستان مصرف می‌‍کنیم. به مخالفان ضربۀ سخت وارد کرده ایم و اکنون از صلح حرف می‌زنیم”.

این در حالیست که نیویارک تایمز، دو روز پیش گزارش کرده بود که رئیس جمهور افغانستان به دنبال نگرانی از توافق سریع میان ایالات متحده و طالبان، با فرستادن نامه‌ای به دونالد ترمپ، برای حضور درازمدت نظامیان امریکایی در افغانستان خواستار کاهش مصارف آنان شده است.

رئیس جمهور غنی، در این نامه نسبت به احتمال خروج ناگهانی نیروهای امریکایی از افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته بود که در آن صورت، کنترول وضعیت “مشکل” خواهد بود.

در همین حال، عمر داوودزی، رئیس دارالانشای شورای عالی صلح افغانستان در مصاحبه‌ای با تلویزیون سی‌ان‌ان گفته است که بیرون شدن زودهنگام نیروهای امریکایی، خون‌ریزی‌ را در افغانستان بیشتر خواهد کرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان