شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » تصمیم افزایش نیروهای امریکایی تا سه هفتۀ دیگر اعلام می‌شود

جنرال جوزف دنفورد، رییس ستاد مشترک ارتش امریکا، در نشستی روز دوشنبه گفت که احتمال می‌رود که تا کمتر از سه هفته  دیگر، میانه‌های ماه آیندۀ میلادی، جیمز متیس، وزیر دفاع امریکا، تصمیمش را در بارۀ اندازۀ افزایش نیروهای این کشور در افغانستان اعلام کند.

رییس ستاد مشترک ارتش امریکا همچنان گفت که پاکستان باید اطمینان بدهد که گروه‌های حقانی و طالبان از پناهگاه امن در آسیای جنوبی برخوردار نیستند.

اما به گفته رییس ستاد ارتش مشترک امریکا، این بار به معضل افغانستان به تنهایی پرداخته نخواهد شد و پاکستان نیز در راهبرد تازه امریکا، جایگاهی مهمی خواهد داشت.

او گفت: «پاکستان کلید افغانستان و کلید امنیت افغانستان است. این کشور باید اطمینان دهد که گروه حقانی در آسیای جنوبی پناه گاه ندارد و نیز اطمینان دهد که طالبان در آسیای جنوبی پناه گاه امنی نخواهد داشت؛ ما باید از یک مرز امن میان افغانستان و پاکستان که بسیار حیاتی است، اطمینان یابیم.»

جنرال جوزف دنفورد اظهار داشت که هفده گروه هراس افگن جهانی در آسیای جنوبی فعال استند و نیاز است تا بر این گروه ها، با رویکرد بزرگتر منطقه یی فشار آورده شود.

او افزود: «این (راهبرد) تنها درباره افغانستان نخواهد بود. هستند عنصرهای وابسته به یک دیگر که مشکلات درون افغانستان و سراسر منطقه را حمل می کنند، از همین رو ما آماده خواهیم بود تا وقتی درباره سطح نیروها گفتگو کنیم، درباره این عناصر نیز گفتگو کنیم.»

به گفتۀ رییس ستاد مشترک ارتش امریکا، جنرال نکلسن خواهان چهار هزار نیروی دیگر شده است، زیرا به باور وی، امنیت افغانستان به گونه یی نیست که امریکا می خواهد.

هم اکنون چهارده هزار نیروهای خارجی در افغانستان حضور دارند که از این میان، هشت هزار و چهارصد تن آنان امریکاییان استند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان