شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » تلفات غیرنظامیان در افغانستان ۵۲ درصد افزایش یافته است

دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان از افزایش تلفات غیرنظامیان براثر حملات هوایی نظامیان خارجی و افغان ابراز نگرانی کرد. 

دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان اعلام کرد: در حمله هوایی به خانه یک معلم در شهرستان «تگاب» از توابع استان کاپیسا ۹ غیرنظامی  از جمله چهار کودک و سه زن کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند که همه آنها اعضای یک خانواده بودند.

این حمله هوایی زمانی انجام شد که نیروهای امنیتی افغان مشغول اجرای عملیات نظامی در محل بودند اما هنوز مشخص نیست که نظامیان خارجی یا افغان دست به این حمله هوایی زده اند.

سازمان ملل از همه طرف های درگیر در افغانستان خواسته است براساس قوانین بین المللی ، اقدامات لازم را برای جلوگیری از تلفات و حفظ جان غیرنظامیان اتخاذ کنند.

این درحالی است که براساس گزارش سازمان ملل متحد ، شمار تلفات غیرنظامیان افغان در شش ماه نخست سال جاری میلادی در حملات هوایی نیروهای خارجی و افغان به ۳۵۳ نفر رسید که ۱۴۹ نفر از آنها کشته شدگان و ۲۴۰ نفر مجروجان بودند.

این میزان در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته میلادی پنجاه و دو درصد افزایش یافته است و زنان و کودکان نیمی از این کشته شدگان در سال جاری را شامل می‌شوند. 

در انتهای این گزارش آمده است از زمانی یوناما آمار کشته شدگان غیرنظامی در افغانستان در ثبت کرده، این تلفات به شدت در حال افزایش بوده است.

/انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان