شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » تنش میان دو مجلس بر سر رآی کمیته‌ی مختلط در مورد شناس‌نامه‌ی الکترونیکی

تنش‌ها میان سناتوران و نمایندگان مجلس، پس از تایید طرح تعدیل قانون ثبت احوال نفوس در کمیته‌ی مختلط دو مجلس بالا گرفته است .
کمیته‌ی مختلط دو مجلس هفته‌ی گذشته طرح تعدیل قانون ثبت و احوال نفوس را تایید کرد. پس از تصمیم این کمیته؛ برخی نمایندگان مجلس، سناتوران را ماموران حکومتی خواندند و با انتقاد از آنان گفتند، هرتصمیمی را که مجلس نمایندگان در مورد قوانین می گیرند، مجلس سنا به طرفداری از حکومت با آن مخالفت می کنند.
این اظهارات نمایندگان مجلس با واکنش سناتوران مواجه شده و برخی سناتوران گفتند که نمایندگان مجلس نیز از دو سال به این طرف انتصابی اند.
نجیبه حسینی یک عضو مجلس سنا در نشست امروز(سه‌شنبه، ۵جدی) مجلس سنا گفت: «برخی نمایندگان مجلس می‌گویند که سناتوران ماموران حکومت اند؛ ما جز حکومت نیستیم اما جز دولت هستیم؛ اگر آنها می‌گویند که انتصابی هستیم پس خود آنان نیز انتصابی اند».
خانم حسینی افزود که انتخابات پارلمانی برگزار نشده و نمایندگان نیز از سوی حکومت انتصاب شده‌اند.
او در مورد برگزاری نشست کمیته‌ی مختلط دو مجلس گفت: «نمایندگان مجلس به این دلیل که کمیته‌ی مختلط طرح تعدیل قانون ثبت احوال نفوس را تایید کرده است به سناتوران اتهام بسته می‌کنند؛ در حالی که ما از دست اعضای هیات مجلس گرفته آنان را در نشست حاضر نمی‌توانستیم و آنان باید خودشان مسوولیت شان را درک می‌کردند».
گلالی اکبری دیگر عضو مجلس سنا هم گفت: «اتهاماتی در پیوند به تایید طرح تعدیل قانون ثبت احوال نفوس به مجلس سنا وارد می‌شود که گویا این مجلس بر اساس معامله با حکومت این طرح را تایید کرده است؛ این اتهامات نادرست و بی اساس است».
خانم اکبری افزود، یک تعداد افراد با راه اندازی تبلیغات علیه سناتوران ذهنیت مردم را تغییر می‌دهند و مردم نباید فریب آنان را بخورند.
محی الدین منصف عضو مجلس سنا نیز تاکید کرد که نمایندگان مجلس به سناتوران« اتهامات غیر موجه» وارد می‌کنند و ما این اتهامات را رد می کنیم؛ آنان باید به قانون اساسی مراجعه کنند که هر دو مجلس صلاحیت خاص خود را دارند.
آقای منصف از نمایندگان مجلس خواست که از اتهام‌های غیر موجه به سناتوران خود‌داری کنند.
قبل از این طرح تعدیل قانون ثبت احوال نفوس از سوی مجلس نمایندگان رد و از سوی مجلس سنا تایید شده بود.
هر دو مجلس کمیته‌ی مختلط ایجاد کردند تا در این مورد تصمیم بگیرند.
در نشست کمیته‌ی مختلط دو مجلس، چهار عضو هیات مجلس نمایندگان اشتراک نکرده بود که مورد انتقاد شماری از نمایندگان مجلس نیز قرار گرفتند.
بر بنیاد طرح تعدیل قانون ثبت احوال نفوس، ملت، قومیت و دین در شناسنامه‌های الکترونیکی درج خواهد شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان