شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » تنش میان هوادارن حزب اسلامی و جمعیت اسلامی در بدخشان

مولوی حمیدالله مسلم، یک عضو شورای ولایتی بدخشان می‎گوید که هواداران حزب اسلامی حکمتیار در ولسوالی ارگو بر افراد عادی مرتبط به جمعیت اسلامی حمله کردند که دو تن از هواداران جمعیت اسلامی کشته شدند و ۹ تن دیگر زخم برداشته‌اند.

با این حال، اعضای حزب اسلامی در بدخشان می‎گویند که حزب اسلامی در این رویداد دست نداشته است.

مولوی حمیدالله مسلم، عضوشورای ولایتی بدخشان و یکی از هواداران حزب جمعیت اسلامی گفت: «روز گذشته یک تعداد از افراد حزب اسلامی بالای مردم بیچاره که مربوط جمعیت بودند حمله کردند و دو تن شان کشته شده که دوکاندار بودند. و نه تن دیگر شان زخمی شدند. پس از آن افراد اکبری و برادرش حویلی ما را محاصره کرند و فیرهای زیادی کردند.»

درهمین حال، سیف الله اکبری عضو حزب اسلامی و مسوول بخش خیزش‎های مردمی در ولسوالی ارگو با رد این گفته‎ها می‎گوید که این دو حزب هیچ گونه مشکلی با هم ندارند و هواداران جمعیت در اثر مداخله پولیس کشته شده اند.

به گفته او، آقای مسلم به کمک پسرش صیف الله مسلم عضو مجلس نمایندگان سبب آزاد و اذیت مردم در ارگو شده اند.

سیف الله اکبری، گفت: «اصلا جمعیت و حزب اسلامی در بدخشان مشکل ندارند. آقای مسلم پس از جمع کردند مردم از طریق لاسپیکر مردم را به حمله بالای قوماندانی امر کرد. که در اثر درگیری با پولیس شماری کشته و زخمی شدند.»

پرسش این‏جاست که آیا به راستی این رویداد میان حزب اسلامی و جمعیت اسلامی رخ داده است. و یا هم افرادی با استفاده از نام این دو حزب سبب این تنش ها شده اند.

زاهد مصدق، ولسوال ارگو، گفت: «اصلا مشکل بین این دوحزب نیست، یک طرف قضیه افراد مسلح غیر مسوول و طرف دیگر مسوول خیزش‏های مردمی بود که پس از ساعت ها جنگ به کمک مسوولین امنیتی مشکل حل گردید.»

غلام سخی غفوری، فرمانده پولیس بدخشان، گفت: «اصلا مشکل احزاب در بدخشان نیست، یک تعداد افراد اوباش به نام‎های این و آن می‎خواهند احزاب را بدنام کنند. پولیس فورأ اقدام کرد و موضوع را حل نمود و ما در تلاش دستگیری افراد قاتل هستیم.

ارگو از جمله بزرگترین و امنیت‎ترین ولسوالی‎های بدخشان است که طالبان در آن فعالیت ندارند.

آگاهان به این باور استند که با بی توجهی به این تنش‌ها دامنه این خشونت‎ها در ارگو افزایش خواهند یافت و هر دو حزب باید هواداران شان را به آرامش وزیستن صلح آمیز در کنار هم تشویق کنند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان