شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » تیفا: انتخابات مجلس نمایندگان بدون هیچ قید و شرطی برگزار شود

احزاب سیاسی و تیفا خواستار برگزاری انتخابات بی‌قید و شرط مجلس نمایندگان و شورای ولسوالی‌ها در سال جاری مطابق به احکام قانون انتخابات و قانون اساسی کشور شدند.

بنیاد انتخابات شفاف افغانستان «تیفا» و برخی احزاب سیاسی امروز (دوشنبه ۶ حمل) با دایر نمودن نشست خبری با از کم‌کاری‌های کمیسیون مستقل انتخابات و حکومت در مورد برگزاری به موقع انتخابات مجلس نمایندگان انتقاد کردند.

در این نشست نمایندگان احزاب سیاسی و تیفا برای رفع این نگرانی‌ها و چالش‌ها پیشنهادات خود را به صورت یک اعلامیه به نشر رساندند، بر اساس این اعلامیه این نهادها خواستار برگزاری بی‌قید و شرط انتخابات مجلس نمایندگان در سال جاری شدند.

در این اعلامیه آمده است که کمیسیون‌های انتخاباتی مکلف هستند تا در پروسه‌های انتخابتی از استخدام کارمندان تا سایر عملکردهای انتخاباتی نقش نظارتی احزاب سیاسی را نادیده نگیرند و این فرصت را در کنار نهادهای مدنی برای احزاب سیاسی نیز فراهم سازند.

در ادامه اعلامیه آمده است، کمیسیون انتخابات هرچه سریع‌تر بدون تأخیر تقویم انتخاباتی را اعلام و روز انتخابات را مشخص سازند. زیرا تعلل در پروسه انتخابات برای مردم نگرانی ایجاد کرده که گویا حکومت اراده‌ای برای برگزاری انتخابات ندارد.

احزاب سیاسی و تیفا از حکومت افغانستان خواستند تا امینت مراکز رأی‌دهی در تمام ولایات و ولسوالی‌های کشور را تأمین کند. براساس این اعلامیه، کمیسیون انتخابات پروسه ثبت‌نام رأی‌دهندگان را هرچه سریعترآغاز نموده ولی قبل از آن رضایت احزاب سیاسی وسایر نهاد های ذیدخل در انتخابات را در امر شفافیت تهیه لیست رأی‌دهندگان حاصل نماید و همچنین این کمیسیون استقلالیت خود را حفظ کنند.

در اخیر اعلامیه آمده است که احزاب سیاسی و نهادهای مدنی خواهان یک انتخابات شفاف، آزاد، عادلانه و فراگیر در تمام ولایات و ولسوالی‌های کشور هستند.

اشتراک کنندگان این نشست از حکومت افغانستان می‌خواهند تا وضعیت فعلی را کنترول و زمینه را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده فراهم نماید، در غیر آن بی‌ثباتی و ناامنی در کشور افزایش خواهد یافت.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان