شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » جاغوری؛ جنگ در منطقه‌ی ناوه از سرگرفته شد

اطلاعات روز: منابع محلی از منطقه‌ی ناوه و کوتل لوخک در انگوری ولسوالی جاغوری می‌گویند درگیری نیروهای دولتی و مقاومت مردمی با گروه طالبان در منطقه‌ی ناوه آغاز شده است.

جواد محمدی به اطلاعات روز می‌گوید که یکی از پوسته‌های امنیتی از سوی طالبان در ناوه آتش زده شده است.

قربانی یکی از متنفذان محلی نیز به اطلاعات روز می‌گوید که نیروهای فرماندهی پولیس ولسوالی جاغوری با پولیس محلی در منطقه‌ی دشت خاکریز در انگوری با طالبان درگیر شده‌اند.

درگیری نیروهای دولتی و مقامت مردمی با گروه طالبان درحالی در ناوه جاغوری آغاز شده است که طالبان صبح امروز از منطقه‌ی حوتقول تا بازار انگوری پیش روی کرده بودند.

منابع محلی اطلاعات روز می‌گویند که حوالی ساعت ده پیش از چاشت امروز طالبان سنگرهای مقاومت مردمی در حوتقول جاغوری را بدون درگیری تصرف کرده‌اند.

دو منبع محلی به اطلاعات روز گفتند که طالبان تمامی پسته‌های مقاومت مردمی و پولیس محلی را در «بلنه کوه» تصرف کرده‌اند و شماری از نیروهای طالبان به شکل پیاده در نقاط مرزی داخل قریه‌ها شده‌اند.

طالبان درحالی سنگرهای مقاومت مردمی را در حوتقول جاغوری تصرف کرده‌اند که جنگ در این منطقه وارد هفتمین روز خود شده است.

طالبان یک هفته قبل به روستاهای داوود و حوتقول در ناوه‌ی انگوری حمله کردند. پس از آن نیروهای مقاومت مردمی به مقابله به آنان برخاسته و جنگ‌های شدیدی تاکنون رخ داده است.

هرچند حکومت مرکزی شماری از نیروهای کماندو را به محل اعزام کرده بود اما منابع محلی تایید کردند که در یک حمله‌ی شبانه‌ی طالبان دست‌کم ۲۵ سرباز کماندو و ۱۵ نیروی مقاومت مردمی کشته شده‌اند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان