شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » جامعه‌ی جهانی بر پاکستان فشار بیشتر اقتصادی و سیاسی وارد کند

مجلس سنا می‌گوید جامعه‌ی جهانی حالا که پی برده است پاکستان حامی «سرسخت» تروریسم بین‌المللی است و رهبران گروه طالبان در خاک این کشور کشته شده‌اند باید با حکومت افغانستان صادقانه همکاری کند و بر پاکستان فشارهای بیشتر سیاسی و اقتصادی وارد کند تا این کشور از حمایت گروه‌های دهشت‌افگن دست بردارد.
سناتوران با استقبال از اظهارات روز گذشته‌ی عبدالرب رسول سیاف در مورد پاکستان گفتند که مرگ اختر منصور، رهبر طالبان در پاکستان باید برای جهانیان ثابت کرده باشد که پاکستان مرکز دهشت‌افگنی و حامی اصلی تروریستان می‌باشد.
آنان گفتند که ملا منصور با داشتن تذکره‌ی تابعیت پاکستانی و سایر عملکردهای ضدافغانی‌اش «یک پاکستانی بوده نه یک افغان.»
آنان افزودند باوجودی که ثابت شده است ملا منصور با نام مستعار چندین بار به ایران سفر کرده اما حکومت افغانستان تاکنون سفیران پاکستان و ایران را برای توضیحات احضار نکرده است.
انتقاد سناتوران از اوباما که رهبر جدید طالبان را لیبرال دموکرات خوانده بود
از سوی هم شماری از سناتوران از بارک اوباما، رییس‌جمهور امریکا که هبت‌الله آخندزاده، رهبر جدید طالبان را لیبرال دموکرات خوانده بود، انتقاد کردند.
آقای اوباما دو روز پیش در سفری به جاچان در مورد رهبر جدید طالبان گفته بود که انتظار نداشت یک «فرد لیبرال دموکرات» به رهبری این گروه تعیین شود.
ملا اختر محمد منصور، رهبر گروه طالبان در اول جوزا به‌دستور اوباما در نتیجه‌ی حمله‌ی هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی در ایالت بلوچستان پاکستان کشته شد.
گروه طالبان دو روز بعد از کشته شدن منصور، هبت‌الله آخندزاده را به‌عنوان رهبرشان تعیین کردند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان