شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » جامعه جهانی توافقنامه صلح حزب اسلامی و افغانستان را امضا کند

حزب اسلامی گلبدین حکمتیار خواهان امضای جامعه جهانی در توافقنامه صلح این حزب با حکومت افغانستان شد.
هیات مذاکره کننده حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار گفته است که جامعه جهانی در پای توافقنامه صلح این حزب با حکومت افغانستان باید امضا کنند.
در همین حال شورای عالی صلح گفته است: ” چهار پیش‌شرط که مورد‌های اختلافی میان دو طرف است به خاطر تصمیم‌گیری به رییس جمهور غنی فرستاده شده است”.
عطاالرحمان سلیم، معاون این شورای گفته است که ما این پیش‌شرط‌ها را به رییس جمهور ارسال کرده‌ایم تا پس از ابراز نظر رییس جمهور ما مذاکره‌های خود را با این حزب ادامه بدهیم.
بر اساس منابع بدست آمده؛ این پیش‌شرط‌ ها آزادی زندانیان حزب اسلامی، ایجاد یک شهرک در افغانستان برای اعضای این حزب مستقر در پایگاه “شمشه تو”ی پاکستان می باشد.
این همه در حالی است که بر خلاف آن‌چه این هیات پیشتر اعلام کرده بود که هیچ پيش‌شرطی برای پیوستن به روند صلح ندارد؛ ولی اکنون این حزب خواست‌هایی را تحویل حکومت افغانستان داده است.
با این همه، دواخان مینه پال، معاون سخنگوی رییس جمهور گفت: ” آن تعداد از خواست‌های حکمتیار که مخالف با قانون نباشد، کاملا رد نمی شود”.
حدود دو ماه پیش این حزب اعلام کرد که آماده صلح با حکومت افغانستان است.
حزب اسلامی گلبدین حکمتیار پس از روی کار آمدن حکومت جدید، طی یک و نیم دهه به صورت مستقیم با دولت وارد جنگ بوده است. حملات تروریستی زیادی نیز به عهده این گروه بوده که مهمترین آن، حمله به فروشگاه “فاینست” در وزیراکبر خان کابل بود که نزدیک به ده غیرنظامی داخلی و خارجی را به کام مرگ برد.
از دو ماه پیش به این سو، هیات هایی از این گروه به کابل آمده و روی صلح با دولت افغانستان پشت میز مذاکره نشسته اند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان