شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » جایگاه ویژه افغانستان در برنامه‌های جدید توسعه «شانگهای»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «رشید علیم اف» دبیر کل سازمان همکاری شانگهای در نشست گروه تماس «سازمان همکاری شانگهای – افغانستان» شرکت و سخنرانی کرد.

در این نشست که در سطح معاونان وزرای امور خارجه کشورهای عضو «شانگهای» و افغانستان در «پکن» برگزار شد پیرامون وضعیت افغانستان، کمک به تلاش‌های دولت و مردم این کشور برای بازسازی روند صلح و همچنین دورنمای تعاملات شانگهای با افغان‌ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

علیم اف ضمن سخنانی در این نشست گفت: سران کشورهای عضو شانگهای به طور یکسان از استقلال، تمامیت ارضی و وحدت ملی افغانستان و همچنین از تلاش‌های دولت و مردم این کشور برای بازسازی کشور و تقویت انستیتوهای دموکراتیک آن، حمایت می‌کنند.

بنابر سخنان دبیر کل سازمان شانگهای، واضح است که هیچ راه حل نظامی برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان وجود ندارد.

وی گفت: تنها یک رویکرد جامع برای حل مشکلات افغانستان در حوزه‌های امنیت، اقتصاد، مدیریت دولت، توسعه و نقش هماهنگ کننده سازمان ملل در ترویج صلح و ثبات در افغانستان می‌تواند نتیجه مطلوبی را به ارمغان آورد.

علیم‌اف در بخش دیگری جلسه گروه تماس «شانگهای-افغانستان» را گام مهمی در جهت تلاش‌های مشترک در سطوح بین المللی و بین منطقه‌ای به منظور ترویج صلح و امنیت و توسعه پایدار افغانستان عنوان کرد.

شرکت‌کنندگان این نشست خواستار توسعه و تعمیق تعاملات کشورهای عضو شانگهای و افغانستان در چارچوب گروه تماس شدند.

/انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان