شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » جستجوی خانه‌ به‌ خانه برای یافتن شورشیان در دهنه‌غوری آغاز شده‌ است

عبدالستار بارز، والی بغلان می‌گوید نیروهای امنیتی افغانستان در نقاط مختلف ولسوالی دهنه‌غوری این ولایت جابجا شده‌اند و جستجوی خانه به خانه برای یافتن شورشیان در این منطقه آغاز شده است.

آقای بارز در گفت‌وگوی با بی‌بی‌سی مدعی شد که طالبان همراه با جنگجویان خارجی در این منطقه در منازل غیرنظامیان موضع گرفته‌اند و از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

او گفت با آنکه آغاز عملیات برای پاکسازی این منطقه از وجود شورشیان ده روز پیش اعلام شد، اما عملیات به صورت منظم تنها سه روز می‌شود که جریان دارد.

به گفته آقای بارز عملیات نظامی به دلیل کوهستانی و مه‌آلود بودن محل درگیری، نیروهای امنیتی افغان در چند روز گذشته پیشروی لازم را نداشته‌اند.

ژنرال مراد علی مراد، معاون ستاد ارتش افغانستان که فرماندهی این عملیات را به عهده دارد، به بی‌بی‌سی گفت که این عملیات تا پاکسازی کامل دهنه‌‎غوری از وجود شورشیان ادامه خواهد یافت.

ژنرال مراد گفت: “مخالفان مردم افغانستان در چند سال گذشته در این ساحات نفوذ کرده بودند و در آنجا مراکز آموزشی و پایگاه‌های جلب و جذب افراد برای صفوف طالبان ایجاد شده است. آنها اعمال تروریستی را از اینجا علیه شاهراه‌های بغلان انجام داده اند و مردم را به دلیل گرفتن عشر به ستوه آورده‌اند.”

ادامه درگیری در این محل موجب شده یکی از پایه‌های برق وارداتی از ازبکستان در منطقه دند شهاب الدین منهدم شود و به همین دلیل روزها است که برق کابل به شدت مختل شده است.

والی بغلان می‌گوید که با تصفیه منطقه از وجود مخالفان، بازسازی پایه برق صادراتی ازبکستان به کابل، نیز آغاز خواهد شد که به گفته او طالبان مسئول تخریب آن هستند.

اما طالبان گفته اند که پایه برق را تخریب نکرده‌اند و اگر نیاز باشد به مهندسان اجازه می‌دهند تا این پایه را بازسازی کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان