شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » جشنواره دانشجویان برتر سال

نخستین جشنواره دانشجویان برتر سال در شهرمزارشریف مرکز ولایت بلخ برگزار شد که در این جشنواره ۹ نفر از دانشجویان به عنوان بهترین به معرفی گرفته شده است.
این جشنواره از طرف موسسه راه پیشرفت به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو در شهرمزارشریف برگزار شده که دانشجویان از سراسر افغانستان اشتراک کرده اند.
احمد رشاد جمالیار رئیس موسسه راه پیشرفت در ولایت بلخ که مسئولیت برگزاری این جشنواره را دارد، می گوید: ” نخستین جشنواره دانشجویان برتر در ولایت بلخ برگزار شد.”
نامبرده گفت: ” در این جشنواره یک رقابت اثار میان دانشجویان نیز راه اندازی گردیده تا بهترین ها را از میان آنان به معرفی گرفته شود.”
مسئول موسسه راه پیشرفت تاکید کرد که این رقابت در ۳ بخش (ادبی، کارهای انکشافی و تحقیقی) صورت گرفته که ۱۲ نفر از استادان دانشگاه داوران این پروسه بوده اند.
وی با بیان اینکه ۳ ماه قبل برای جمع آوری اثار دانشجویان و اشتراک آنان در این پروسه فراخوان منتشر شده بود، افزود: ” این پروسه در ۳ مرحله صورت گرفته است.”
آقای جمالیار بیان داشت: ” در قدم نخست اثار زیادی از ادرس دانشجویان فرستاده شده بود، که با معیارهای تظنیم شده از طرف داوران برابر نبوده است.”
موصوف می افزاید که بعد از بررسی داوران و نظارت کننده گان در پروسه ی دوم و اول بلاخره اثار چاپی ۹ نفر از دانشجویان بهترین انتخاب شد که از میان آنان ۳ نفر شان برتر معرفی گردید.
آقای جمالیار تصریح کرد: ” دانشجویان از دانشگاه های خصوصی و دولتی اشتراک کرده بودند، که از ولایت های مختلف افغانستان از کابل و جلال آباد گرفته تا بلخ و هرات حضور داشتند.”
قابل ذکر است براساس گفته های مسول موسسه راه پیشرفت برای برنده گان جوایز و تحایف از طرف این موسسه نیز در نظر گرفته شده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان