شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » جنابان عالی! شرم‌آور است

ساعتی پیش صدای یک انفجار و به دنبال آن تیر اندازی در منطقه «وزیر محمد اکبرخان» و در نزدیکی بیمارستان  ۴۰۰ تخت‌خوابی کابل شنیده شد.

وزارت دفاع افغانستان این خبر را تایید کرد و گفته است که گروهی از مهاجمان مسلح وارد بیمارستان ۴۰۰ تحت‌خوابی شده‌اند و هم اکنون درگیری بین این گروه و نیروهای امنیتی ادامه دارد.

اما شاهدان عینی می‌گویند مهاجمان لباس سفید پزشکان را به تن داشتند و حمله را از داخل بیمارستان آغاز کرده‌اند.

«امرالله صالح» رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان با انتشار یادداشتی در فضای مجازی خطاب به «محمداشرف غنی» و «عبدالله عبدالله» به این حمله واکنش نشان داد.

صالح نوشت: جنابان عالی!از حمله انتحاری‌ها به بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی سردار محمد داود خان برایتان میگویم. تکان دهنده است. شرم آور است. ننگین است.

اینکه دیگر هدف غیر نظامی و ملکی نیست که ما به آدرس طالب لعنت بفرستیم و آن‌ها محکوم کنیم.

این وظیفه و ماموریت طالبان است که بکشد و ویران کند. در سال ۲۰۱۰ بخاطر حمله راکتی به صحن لویه جرگه من استعفا دادم. به زعم بسیاری‌ وادار به استعفا شدم.

به آن کار خود افتخار میکنم. ۱۰ روز پس از استعفایم آقای کرزی تمام محافظانم را خلع معاش کرد و می‌خواست من از وطن فرار کنم. نکردم. همینجا هستم.در آن حمله هیچ فردی کشته نشده بود و به هیچ کس آسیبی نرسیده بود.

من در این ۷ سال هیچگاهی از کارکرد خود در امنیت ملی نه گفته و نه نوشته‌ام. شما بهتر از من می‌دانید و دقیق با خبر هستید که نهادهای امنیتی کشور از سر پاشیده است. نمی‌خواهم وارد جزئیات شوم.

اگر به حرف من باور ندارید از مردم و همکاران بین المللی ما بپرسید که چه میگویند. اگر به جزیات بروم تف سربالا میشود و دشمن از این یاداشت من زیادتر استفاده خواهد کرد.

شما با اظهار امیدواری و انشالله گفتن نمی‌توانید وضعیت را بهبود ببخشید، ناممکن است. من این یاداشت را از نهایت و شدت عصبیت وطن دوستی به شما نوشتم نه از روی انتقاد.

قرار بود که از زمستان برای بهبود امور امنیتی و نظامی کار می‌کردید که نکردید، ما با همان توانایی‌های کاهش یافته سال گذشته به جنگ تازه و دشمن قوی‌تر میرویم.

اگر فردا مقامات چند رده بالا در نهادهای امنیتی شرافت و وقار استعفا را از خود نشان ندادند آنها را برکنار کنید.

با این کار خواهید دید که به قلب‌های مردم راه می‌گشایید. خرد جمعی و درک مردم را دست کم و نادیده نگیرید.

لطفاً و لطفاً حمله‌ای تکان‌دهنده‌تر و شرم‌آورتر از این نمی‌تواند وجودی داشته باشد. یقین دارم مقامات بلند امنیتی شما امروز هم مشغول مراسم تجلیل از روز زن هستند. خدایا بع ما صبر عطا کن.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان