شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » جنرال امریکایی: غنی از گفتگوهای ما با طالبان حمایت می‌کند

یک جنرال ارشد امریکایی گفته است که گفتگوهای امریکا با طالبان “در مشورت و با حمایت” اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان انجام می‌شود.

مقامات دولتی و شورای صلح افغانستان، همواره از عدم حضور نمایندگان دولت در گفتگوها میان امریکا و طالبان انتقاد کرده اند.

اما جنرال جوزف ووتل، فرمانده نیروهای مرکزی اردوی امریکا می‌گوید “برداشت من از گفتگوهای نزدیکی که با زلمی خلیلزاد داشته ام این است که او با رئیس جمهور غنی مرتب مشورت می‌کند و او را کاملا در جریان قرار می‌دهد.”

جنرال ووتل افزود “آغاز گفتگوها (با طالبان) با آگاهی و حمایت رئیس جمهور غنی انجام شد.”

زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان، معمولا قبل از آغاز دور جدیدی از گفتگوها با نمایندگان طالبان، به کابل رفته و با مقامات افغان از جمله رئیس جمهور غنی دیدار می‌کند.

با این حال، عمر داوودزی، رئیس دارالانشای شورای صلح افغانستان روز گذشته از مذاکرات پشت درهای بسته میان طالبان و امریکا انتقاد کرد و آن را سوال‌برانگیز خواند.

آقای داوودزی گفت “میان نمایندگان امریکا و طالبان مذاکرات به گونهٔ دوامدار جریان دارد و من یقین دارم که همه نگران هستند، چرا اگر از جریان مذاکرات آدم باخبر نبود، سبب نگرانی می‌شود و یقین داشته باشید که ما هم نگران هستیم.”

آقای خلیلزاد گفته است که تماس‌هایش با طالبان، تلاشی برای زمینه‌سازی مذاکرات میان طالبان و دولت افغانستان است. طالبان اما همواره گفته اند که با دولت تحت حمایت امریکا در افغانستان گفتگو نخواهند کرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان