شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » جنرال عبدالرازق: منابع تمویل کنندۀ طالبان افزایش یافته است

قوماندان امنیۀ کندهار میگوید که منابع تمویل کنندۀ طالبان بیشترشده و پاکستان فعلاً سلاح پیشرفته نيز در اختیار آنها قرار میدهد.
جنرال عبدالرازق در یک نشست خبری گفت پاکستان، قبلاً اسلحه  و مواد انفجاریه و پول میداد؛ اما حالا با آنها همکاری بیشتر نموده و سلاح پیشرفته نیز میدهد.
وی نگفت که پاکستان چه نوع سلاح پیشرفته در اختیار طالبان قرار میدهد.
وی همچنین افزود که منابع تمویل کنندۀ طالبان مسلح، افزایش یافته و درین اواخر یک هیئت روسیه نیز با طالبان دیدار داشته است.
وی درین مورد هم چیز بیشتری نگفت؛ اما افزود که براین اساس، در سال آینده با گرم شدن هوا، افراد مسلح به حملات شان آغاز میکنند.
اما قوماندان امنیه کندهار گفت که در مقابله با حملات افراد مسلح، تدابیر جدی اتخاذ شده و در بسیاری مناطق، نیروها و قطعات جدیدی را جابجا کرده اند.
وی افزود که نیروهای امنیتی، توان آن را دارند که از قریه ها، ولسوالی ها و سرزمین شان محافظت کنند.
قوماندان امنیه گفت درآن عده ولسوالی های کندهار که با هلمند، ارزگان و دیورند هم مرز اند تهدیدات طالبان مسلح بیشتر است.
وی در پاسخ به سوالی گفت که جمعاً در فصل زمستان در کندهار کشتار هدفمند زیاد شده؛ اما نسبت به گذشته کمتر بوده است.
به گفته موصوف؛ اکثر این رخدادها جنبه جنایی داشته و آنها در بسیاری موارد، حمله کنندگان را گرفته و به پنجه قانون سپرده اند.
وی گفت در سال روان، در ولسوالی های میوند، شاولیکوت و خاکریز کندهار، در پنج مورد یک تعداد پولیس از سوی همکاران شان  نيز کشته شده اند.
وی افزود: “طی سال جاری در  برخی ولایات کشور، برخی افراد مسلح محلی را مخالفین مسلح دستگیر کردند؛ برخى اعضای فامیل پولیس هایی که در کندهار و دیگر ولایت وظیفه دارند، گروگان گرفته شدند؛ طالبان مسلح آن هارا مجبور کردند که همکاران شان را به قتل برسانند و یا با سلاح دست داشتۀ شان فرار کنند.”
وی علاوه کرد که پولیس هایی که همکاران شان را به قتل رسانده اند، اکثر شان از ولایات هلمند، بغلان و بادغیس بوده اند.
موصوف افزود که درین رابطه، یک تعداد افراد مشکوک از سوی پولیس خلع سلاح شده اند.
سال جاری، برای نیروهای امنیتی چندان خوب نبود؛ از یکسو پروسۀ صلح حکومت با طالبان جریان داشت و از سوی دیگر، افراد مسلح حملات شان را شدت داده بودند.
وی در مورد اوضاع امنیتی هلمند گفت بعدازآن که برخی ولسوالی های این ولایت از سوی مخالفین تصرف شده، رفت و آمد اعضای شورای کویته طالبان نیز افزایش یافته است.
ی در مورد پروسه صلح گفت  این درست است که پاکستان یک تعداد افراد مسلح را با حکومت می نشاند؛ اما یک تعداد دیگر را برای حفظ منافع خود نگهداشته و در موقف جنگی موجود شان نگهمیدارد.
وی به همین خاطر، پروسۀ جاری صلح را فقط تضییع وقت خواند.
اما وی افزود که فعلا بسیار افراد مسلحی که برضد دولت می جنگند، به این نکته پی برده اند که جنگ طالبان مسلح برای تامین اهداف چه کسانی پیش می رود.
وی در پاسخ به یک سوال در مورد تخطی های نیروهای پاکستانی در امتداد  خط دیورند گفت که این تخطی ها، در هلمند و پکتیا افزایش یافته؛ اما در کندهار دوبار که این حادثه مرزی رخ داد، نیروهای امنیتی جواب شان را دادند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان