شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » حافظ سعید رهبر شاخه خراسان داعش در اچین کشته شد

حافظ سعید خان، رهبر گروه داعش در افغانستان و پاکستان در حمله هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی همراه با ۳۳ شورشی دیگر کشته شدند.
جنرال زمان وزیری، قوماندان قول اردوی ۲۰۱ سیلاب روز دوشنبه در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار به خبرنگاران گفت حافظ سعید و شورشیان همراه او در نزدیکی مرز افغانستان با پاکستان هدف قرار گرفتند.
حافظ سعید که قبلاً یکی از قوماندان طالبان پاکستانی بود، در جنوری امسال از سوی داعش به عنوان والی شاخه ولایت خراسان این گروه تعیین شد.
حافظ سعید باشنده اصلی اورکزی اجنسی، در آن سوی خط دیورند، بود. پیش از این نیز گزارش‌هایی در مورد کشته شدن وی منتشر شده بود اما نادرست ثابت شد.
حافظ سعید درحالی کشته می‌شود که اخیراً نیروهای امنیتی افغانستان عملیات وسیعی را زیرنام قهر سیلاب در شرق کشور راه‌اندازی کرده‌اند. علاوه بر این، رییس جمهور غنی هم در سفرش به شرق کشور به نیروهای امنیتی دستور داد تا داعش را نابود کنند.
پس از آن وزارت داخله اعلام کرد که در جریان عملیات‌های ضد تروریستی و ویژه نیروهای امنیتی در ولسوالی‌های اچین و کوت ولایت ننگرهار ۱۲۲ جنگجوی داعش کشته شده‌اند.
در ماه سرطان امسال مقام‌های ولایت ننگرهار نیز ادعا کردند که در درگیری دو روزه میان نیروهای امنیتی با جنگجویان داعش در ولسوالی کوت ولایت ننگرهار ۱۳۱ جنگجوی داعش کشته شده‌اند.
ولایت خراسان داعش شامل افغانستان، پاکستان و سرزمین‌های اطراف آن می‌شود. شاخه خراسان گروه داعش در ۱۰ جنوری اعلام موجودیت کرد. پس از آن وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که شاخه خراسان این گروه را در فهرست «گروه‌های تروریست خارجی» قرار داده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان