شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » حامیان تروریزم علیه تروریزم؟

امریکا و رژیم‌های عربی دست‌نشانده آن ۹ نفر از جمله ۲ ایرانی را به اتهام ارتباط با گروه طالبان تحریم کرده‌اند.

وزارت مالیه امریکا سه شنبه (۱ عقرب) اعلام کرد که افراد تحریم‌شده در تجهیز نظامی و حمایت لجستیکی، مالی و اطلاعاتی از طالبان نقش داشته اند.

 
خبر این تحریم همزمان با سفر استیو منوچین؛ وزیر مالیه امریکا، به عربستان سعودی برای شرکت در نشست مقامات کشورهای عضو “مرکز مبارزه با حامیان تروریزم” اعلام شد. این نهاد متشکل از تمریکا، عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی، کویت، عمان و قطر است.

این تصمیم بخشی از یک بازی مضحک است که از سال‌هاست جریان دارد و سرنوشت سیاسی و امنیتی جهان و منطقه را در انحصار کسانی قرار داده که از یک‌سو مدعی مبارزه با تروریزم اند و از جانب دیگر، به‌طور نه چندان پنهانی از تروریزم و افراط‌گرایی، حمایت‌های نظامی، تسلیحاتی،‌ لجستیکی، مالی، معنوی و ایدئولوژيک می‌کنند.

 
رژیم‌های دست‌نشانده عربی با حمایت و هدایت امریکا و با استفاده از دالرهای نفتی و کانون‌های ایدئولوژيک وابسته به وهابیت تکفیری، بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان تروریزم در جهان هستند. تبارشناسی بسیاری از گروه‌های تروریستی و افراط‌گرا از القاعده و طالبان تا داعش“>داعش و جبهه نصرت و… به عربستان سعودی و امارات عربی و قطر و امارات و بحرین می‌رسد؛ همان‌‌ رژيم‌هایی که به‌نوعی دست‌نشانده و سرسپرده امریکا هستند و مجری سیاست‌ها و پیاده‌کننده اهداف و آمال واشنگتن در منطقه و جهان اسلام محسوب می‌شوند.

 
عربستان در کنار امارات و پاکستان، سه‌ کشوری بودند که رژيم طالبان را به‌رسمیت می‌شناختند و از آن، قویا حمایت‌های مالی و ایدئولوژيک می‌کردند. امریکا هم در زمان سلطه طالبان بر افغانستان و هم در حال حاضر، روابط گسترده‌ای با طالبان داشته و دارد که در تازه‌ترین مورد، زلمی خلیلزاد؛ فرستاده امریکا با نمایندگان طالبان در قطر گفتگو کرد.

 

در زمان سلطه رژيم طالبان بر افغانستان، لیلا هلمز رابط امریکا با طالبان بود. از سوی دیگر، بسیار نابخردانه و ساده‌لوحانه است اگر تصور کنیم که رژيم‌های عربی بدون اطلاع و اجازه امریکا از گرو‌ه‌های تروریستی حمایت مالی و تسلیحاتی کنند.

 

با توجه به این توضیحات، این بسیار مضحک است که رژيم‌های حامی تروریزم، به بهانه‌ مبارزه با تروریزم و طالبان، افراد و کشورهای دیگر را به ارتباط با طالبان متهم می‌کنند و مورد تحریم قرار می‌دهند.

 

این از شگفتی‌‌های جنگ‌ها و ناامنی‌های خونین جاری زیر نام تروریزم و مبارزه با تروریزم است که حامی تروریزم، ژست قربانی تروریزم را می‌گیرد و همزمان با حمایت از تروریست‌ها، برای «مبارزه» با آنها ائتلاف و اتحاد تشکیل می‌‌دهد!

 

دلیل نابسامانی‌های جاری در افغانستان و این‌که جنگ با تروریزم به نتیجه نمی‌رسد نیز این است که امریکا و هم‌پیمانان عرب و پاکستانی آن، نمی‌خواهند با تروریزم مبارزه کنند؛ بلکه تروریزم و ضد تروریزم، لازم و ملزوم همدیگر اند و وجود یکی، حضور دیگری را توجیه می‌کند.

 

– نظر شما درباره نسبت تروریزم و ضد تروریزم در افغانستان و منطقه چیست؟

– آیا امریکا و اعراب و پاکستان، واقعا با طالبان و تروریزم مبارزه می‌کنند؟

– چرا «مبارزه با تروریزم» نه تنها به انهدام و نابودی گروه‌های تروریستی منجر نمی‌شود؛ بلکه هرروز ورژن‌های وحشی‌تر و خشن‌تر تروریزم، ظهور می‌کند و شرایط بدتر می‌شود؟

 

 
 

چهارشنبه ۲ عقرب ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۹

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان