شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » حزب جمعیت: عبدالله عبدالله نامزد ما در انتخابات ریاست جمهوری است

حزب جمعیت اسلامی افغانستان عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی این کشور را به عنوان نامزد این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده معرفی کرده است.

این حزب امروز شنبه (۲۹ جدی/دی) با انتشار خبرنامه‌ای اعلام کرد: “در نشست شورای رهبری جمعیت اسلامی افغانستان با اجماع فیصله شد که داکتر عبدالله عبدالله به عنوان عضو این حزب نامزد انتخابات ۱۳۹۸ است.”

دراین خبرنامه همچنین آمده که حزب جمعیت اسلامی با حزب جنبش ملی اسلامی به رهبری عبدالرشید دوستم، معاون اول رئیس جمهوری و حزب وحدت اسلامی به رهبری کریم خلیلی یک تیم انتخاباتی را تشکیل خواهند داد.

مجیب رحیمی، سخنگوی ریاست اجرایی افغانستان به بی‌بی‌سی گفت که در تیم انتخاباتی آقای عبدالله، عنایت‌الله بابر فرهمند رئیس دفتر ژنرال دوستم به عنوان معاون اول و اسدالله سعادتی، عضو مجلس نمایندگان و از افراد نزدیک به آقای خلیلی به عنوان معاون دوم معرفی خواهند شد.

آقای رحیمی افزود که تیم انتخاباتی آقای عبدالله شامل دو معاون رئیس جمهوری، رئیس اجرایی و دو معاون رئیس اجرایی است و بحث تغییر نظام سیاسی و ایجاد پست صدارت اجرایی همچنان در محور برنامه‌های این تیم قرار خواهد داشت.

قرار است آقای عبدالله فردا یکشنبه (۳۰جدی/دی) که آخرین روز مهلت ثبت نام نامزدها برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۸ است، ثبت نام کند.

حزب جمعیت از احزاب جهادی مهم افغانستان است که در چند دهه گذشته بیشتر از حمایت تاجیک‌ها برخوردار بوده و به نحوی نماینده این گروه قومی در افغانستان پنداشته می‌شود.

شماری از اعضای ارشد و قدرتمند این حزب از جمله محمد یونس قانونی، عطا محمد نور و محمد اسماعیل از نامزدی حنیف اتمر حمایت کرده‌اند و آقای قانونی به عنوان معاون اول آقای اتمر معرفی شده است.

عبدالله عبدالله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۴ اصلی‌ترین رقیب اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان بود و پس از مطرح شدن ادعاهای تقلب گسترده در آن انتخابات با میانجی‌گری آمریکا حکومت وحدت ملی با مشارکت آقایان غنی و عبدالله ایجاد شد. ‌‎

امروز نیز گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان، احمد ولی مسعود، رئیس بنیاد احمدشاه مسعود، رحمت‌الله نبیل، رئیس پیشین اداره امنیت ملی افغانستان و ابراهیم الکوزی، از بزرگان قوم الکوزی خود را به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند.

دیروز نیز محمد حنیف اتمر با معاونت اول یونس قانونی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان و معاونت دوم محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی خود را ثبت نام کرد.

قرار است که فردا محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان به معاونت امرالله صالح و سرور دانش برای ثبت نام به کمیسیون انتخابات مراجعه کند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان