شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » حملات علیه طالبان در افغانستان افزایش می یابد-جنرال امریکایی

اردوی ایالات متحده احتمالاً سرعت عملیات خود در افغانستان را برای مقابله با افزایش حملات طالبان شدت می‌بخشد.

جنرال کینیت مک‌کنزی، فرمانده قوماندانی مرکزی امریکا در جریان سفر به افغانستان گفت که طالبان با انجام حملات مرگبار اخیر برای امتیاز گیری در مذاکرات صلح، از جمله حمله انتحاری هفته گذشته در کابل که در اثر آن، یک سرباز امریكایی و برخی از غیرنظامیان افغان كشته شدند، به این گفتگو ها صدمه رساندند.

بعد از فسخ شدن مذاکرات، طالبان تهدید کردند که به “جهاد” شان ادامه خواهند داد و لغو مذاکرات صلح باعث افزایش زیان به “سر و مال” امریکا خواهد شد.

جنرال مک‌کنزی که در میدان هوایی بگرام صحبت می‌کرد بدون آن که در مورد اعلامیه طالبان حرفی بزند گفت که سربازان امریکایی مستقر در افغانستان به تندروان اجازه پیروزی در جنگ را نخواهند داد.

در پاسخ به سوالی که آیا در عملیات آینده علیه طالبان، حملات هوایی و حملات تهاجمی نیرو های کماندوی امریکا و افغانستان نیز شامل خواهد بود، جنرال مک کنزی گفت که از طیف وسیعی علیه تندروان استفاده خواهد شد و هر نوع تشدید اقدامات نظامی، با تسریع حملات طالبان مطابقت خواهد داشت.

حملات هوایی نیرو های ایتلاف بین المللی و قوای هوایی افغانستان در این اواخر شدت یافته است. قرار گزارش تاریخ سوم سپتمبر ملل متحد، از ۱۰ ماه می تا ۸ آگست سال جاری ۵۰۶ حمله هوایی علیه مواضع طالبان در افغانستان صورت گرفته است که ۱۸ در صد افزایش را به تناسب سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان