شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » حمله‌ی انتحاری در قلعه‌ی فتح‌الله کابل شش کشته و ۳۳ زخمی برجا گذاشت

حمله‌ی انتحاری در مقابل حسینیه‌ی قلعه فتح‌الله در شمال کابل شش کشته و ۳۳ زخمی برجا گذاشت.
این رویداد حوالی ساعت ۲:۰۰ بعد از ظهر امروز (پنج‌شنبه، هفتم میزان) در سرک هفتم قلعه‌ی فتح‌الله در مربوطات حوزه‌ی دهم پولیس، رخ داده است.
شفاخانه‌ی امیرجنسی اعلام کرده که تا اکنون شش کشته و ۳۳ زخمی به این شفاخانه منتقل شده است. نجیب دانش، سخن‌گوی وزارت داخله در صفحه‌ی فیس‌بوک خود شمار تلفات این رویداد را پنج کشته ۲۰ زخمی گفته که همه غیرنظامی‌اند.
اما اسماعیل کاووسی، سخن‌‌گوی وزارت صحت عامه به اطلاعات روز گفت که تا اکنون کابل امبولانس دو کشته و ۱۰ زخمیِ حادثه‌ی امروز را به شفاخانه‌ها منتقل کرده‌است. تلفات این رویداد نهایی نیست و احتمال می‌رود شمار کشته و زخمی این رویداد افزایش یابد.
نجیب دانش گفته است که این حمله توسط یک فرد انتحاری انجام شده و یک فرد مشکوک نیز از محل رویداد بازداشت شده است.
گزارش‌های تایید نشده می‌رساند که سه فرد انتحاری با رمه‌ی از گوسفندان، خود را به مسجد نزدیک می‌کنند، اما از سوی محافظان و مردم محل شناسایی می‌شوند. بعد از شناسایی، یک فرد انتحاری مواد منفجره‌ی همراهش را منفجر می‌کند، انتحاری دوم دست‌گیر و یکی از آن‌ها موفق به فرار می‌شود.
تصاویری که از محل رویداد در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، لاشه‌های چند گوسفند را نیز نشان می‌دهد.
روز گذشته نیز یک انفجار در منطقه‌ی سینمایی پامیر در نزدیکی مسجد شیعیان در چنداول کابل رخ داد که سه کشته و ۱۶ زخمی برجا گذاشت. مواد منفجره در موتر پولیس جاسازی شده بود.
برای تأمین امنیت عزاداران مراسم عاشورا، این روزها شهر کابل بیشتر چهره‌ی نظامی به‌خود گرفته است و نیروهای امنیتی بیشتر در سطح شهر مستقر شده‌اند.
رییس‌جمهور حمله بر نمازگزاران را محکوم کرد
ارگ ریاست‌جمهور در اعلامیه‌یی این حمله را محکوم کرده و گفته است که رییس‌جمهور غنی از حمله‌ی تروریستی امروز بالای نمازگزاران در کابل، شدیداً متأثر شده است.
رییس‌جمهور در این اعلامیه گفته است که: «تروریستان که هیچ راه دیگری برای رسیدن به اهداف شان ندارند، مردم عام، اماکن مقدس و تکایا را مورد هدف قرار می‌دهند که این ماهيت ضد دينی و بشری شان را ثابت می‌سازد.»
آقای غنی افزوده که وحدت مذاهب و همبستگی مردم افغانستان در جهان به مثابه‌ی یک الگو تلقی می‌شود و تروریستان نمی‎توانند با اعمال ضد دینی و بشری هیچ تأثیر منفی بر هم‌نظری و وحدت مردم مسلمان افغانستان بگذارند.
اعلامیه افزوده: «مردم مسلمان ما در هماهنگی هم و همکاری با نيروهای امنيتی شان مراسم عاشورا را با شكوه‌تر از سال‌های قبل تجليل خواهند كرد و تسلیم یک اقلیت کوچک که دین را به گروگان گرفته‌اند، نخواهند نشد.»
تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است. سخن‌گوی گروه طالبان گفته که این حمله کار آنان نبوده است.
سال گذشته نیز در شامگاه شب عاشورا مهاجمان انتحاری با استفاده از لباس پولیس بر زیارت‌گاه سخی حمله کردند. در آن رویداد یک پولیس و ۱۸ غیرنظامی به‌شمول سه زن و یک کودک کشته و ۵۸ غیرنظامی به‌شمول ۲۶ زن و چهار کودک زخمی شدند. مسئولیت آن حمله را شاخه خراسان گروه داعش به‌عهده گرفته بود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان