شما اینجا هستید
اخبار » حمله انتحاری در غرب کابل ۲۰ کشته به جا گذاشت

صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله (کشور) افغانستان اعلام کرده است که در حمله بعد از چاشت امروز در نزدیکی فرماندهی پلیس نظم عمومی در کابل ۲۰ تن کشته شد‌ه اند و ۲۹ تن دیگر زخمی شدند.

ظهر امروز (دوشنبه، ۱۲ دلو/بهمن) به وقت محلی، یک انفجار قوی منطقه دهمزنگ در غرب کابل را لرزاند.

به گفته ساکنان محل صدای انفجار قوی بوده و برای مدتی نیز آژیر آمبولانس‌ها و خودروهای پلیس از محل شنیده می‌شد.

پیشتر سخنگوی پلیس کابل گفته بود که در حمله انتحاری امروز در غرب کابل، ۹ نفر کشته و ۱۲ نفر دیگر زخمی شده‎اند و به گفته او به استثنای دو پلیس، همه‌ کشته شدگان غیرنظامی هستند.

او افزود که انتحار کننده با پای پیاده قصد داشت که همراه با مراجعان وارد ساختمان پلیس نظم عمومی شود، وقتی توسط پلیس شناسایی شد، مواد انفجاری همراه خود را منفجر کرد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان، در توییتر خود نوشته که این حمله کار افراد این گروه بوده است.

صفحه توییتر ارگ ریاست جمهوری افغانستان به نقل از اشرف غنی نوشته است که رئیس جمهوری افغانستان این حمله را با “شدیدترین الفاظ” محکوم می‌کند و افزوده که دولت افغانستان هرگز با آنانی‌که شهروندان، زنان و کودکان افغانستان را به قتل می‌رسانند، وارد گفت‌وگوهای صلح نخواهد شد.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی افغانستان که در سفر رسمی به هند بسر می‌برد، نیز این حمله را محکوم کرده است.

ماموریت حمایت قاطع در افغانستان با پخش خبرنامه‌ای این حمله را محکوم کرده و گفته که “یکبار دیگر تروریستان به منطقه‌ای مزدحم بدون توجه به زندگی غیرنظامیان حمله کردند. این حمله به پلیس نشان می‌دهد که طالبان هیچ نوع ارزشی به حاکمیت قانون در افغانستان قایل نیستند. طالبان هیچ برنامه برای توسعه افغانستان ندارند.”

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان