شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » حمله هوایی در ننگرهار؛ دست‌کم ۸ غیر نظامی کشته شدند

مقام‌های دولتی ولایت ننگرهار در شرق افغانستان می‌گویند که در نتیجه حملات هوایی در ولسوالی سرخ‌رود این ولایت دست‌کم هشت غیر نظامی کشته شده‌اند.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار امروز شنبه (۲۶ دلو/بهمن) به بی‌بی‌سی گفت که این حمله عصر دیروز از سوی نیروهای خارجی در روستایی ککرک این ولسوالی انجام شده بود.

آقای خوگیانی گفت که هدف این حمله نیروهای طالبان بوده اما “متاسفانه” غیر نظامیان در آن کشته شدند.

سخنگوی والی ننگرهار تاکید کرد که یک تیم برای بررسی این رویداد به ساحه فرستاده شده است.

باشندگان محل می‌گویند که کشته شده‌ها غیر نظامیانی بودند که هنگام برگشت از یک ولسوالی دیگر به ولسوالی خوگیانی مورد هدف یک خودروی نوع پیکپ (وانت) قرار گرفتند.

    در همین حال گروه طالبان با نشر یک اعلامیه گفته که در این حمله ۱۱ غیر نظامی کشته شده‌اند.

    ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان در صفحه توییترش نوشت که در این حمله دو خودروی غیر نظامیان مورد هدف قرار گرفته‌اند.

      این در حالی است که حدود پنج ماه قبل نیز شماری از غیر نظامیان در نتیجه حمله هوایی نیروهای بین‌المللی و افغان در منطقه وزیر ولسوالی خوگیانی این ولایت کشته و زخمی شده بودند.

      منابع امنیتی ننگرهار در آن زمان گفته بودند که در نتیجه این حمله دست‌کم ۱۵ غیر نظامی کشته و ۶ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌‌اند. منابع دیگر شمار کشته‌ها و زخمی‌های این حمله را بیشتر از این گزارش داده بودند.

      خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام محلی از کشته شدن دست‌کم سی غیرنظامی و زخمی شدن ۴۰ غیرنظامی دیگر در نتیجه این حمله هوایی خبر داده بود.

      اجمل عمر، یکی از اعضای شورای ولایتی ننگرهار نیز به بی‌بی‌سی گفته بود که در این رویداد دستکم ۳۰ نفر کشته و ۴۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

        ولایت ننگرهار در شرق افغانستان به عنوان پایگاه اصلی گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) محسوب می‌شود و هم‌مرز با پاکستان است.

        ولسوالی خوگیانی از ناامن‌ترین مناطق ننگرهار محسوب می‌شود.

        این مطلب بدون برچسب می باشد.

        افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان