شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » حکومت افغانستان رخصتی روزهای پنجشنبه را لغو کرد

وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان می‌گوید که با آغاز سال ۱۳۹۸ خورشیدی، رخصتی روزهای پنجشنبه که در دوران حکومت حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان تأیید شده بود؛ لغو می‌گردد.

عبدالفتاح احمدزی، سخنگوی این وزارت به صدای امریکا گفت که کابینه حکومت افغانستان این طرح را تأیید کرده و با آغاز سال جدید، عملی خواهد شد.

آقای احمدزی، دلیل عمده لغو رخصتی روزهای پنجشنبه را، ارتباط کاری افغانستان با جامعه جهانی خواند.

او گفت که در حال حاضر، دفاتر دولتی در روزهای پنجشنبه و جمعه و دفاتر خارجی و سازمان‌های بین‌المللی روزهای جمعه و شنبه رخصت اند.

بربنیاد طرح وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان، پس از این، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ۸ تا ۴ و روز پنجشنبه از ساعت ۸ تا یک رسمیات خواهد بود.

حکومت افغانستان ساعات کاری را در ماه‌های میزان، جدی، دلو و حوت، با توجه به وضعیت جوی در آن زمان، تنظیم خواهد کرد.

در قوس سال ۱۳۸۹ خورشیدی، روزهای پنجشنبه برای جلوگیری از آلودگی هوا و برخی دلایل دیگر، در کابل، رخصتی اعلام شد.

در آن زمان، اداره حفاظت از محیط زیست از این تصمیم استقبال کرد و ابراز امیدواری کرد که رخصتی روزهای پنجشنبه در کاهش آلودگی هوا، کمک کند؛ اما کارشناسان محیط زیست تأکید می‌کنند که این رخصتی‌ها تأثیری در کاهش آلودگی هوا، نداشته است.

عبدالهادی ژمن، مقام پیشین اداره حفاظت از محیط زیست به صدای امریکا گفت که حکومت افغانستان، باید راهکاری جدیدی را برای کاهش آلودگی هوا، اتخاذ کند.

آقای ژمن افزود “به گونه مثال، از رفت و آمد موترهای خراب و دودزا جلوگیری کند، تیل آی ۸۲ که در تمام جهان ممنوع است، واردات آن به افغانستان منع شود، سوزاندن ذغال سنگ تصفیه ناشده، منع گردد”.

رخصتی روزهای پنجشنبه با تصویب کابینه افغانستان، لغو گردید.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان