شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » حکومت موقت طالبان باید به وظیفه خود در قبال حفاظت از مراکز دیپلماتیک کشورهای خارجی عمل کند

دبیر کل حزب رفاه ملی افغانستان تاکید کرد: حکومت موقت طالبان باید به وظیفه خود در قبال حفاظت از مراکز دیپلماتیک کشورهای خارجی عمل کند.

محمد حسن جعفری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در کابل با اشاره به تجمع عده ای اندک در برابر سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و سرکنسولگری ایران در هرات و سر دادن شعارها و سنگ پرانی ها، اظهار داشت: این حوادث از سوی دشمنان دو ملت ایران و افغانستان و کسانی صورت گرفته که می خواهند بین دو ملت ایجاد نفاق کنند و این وظیفه حکومت بر سر قدرت است که جلو چنین اعمالی را بگیرد.

وی تصریح کرد: اگرچه ممکن است عناصری در داخل کشورها دست به اقداماتی بزنند اما در حقیقت این دشمنان قسم خورده اسلام و دشمنان افغانستان و ایران هستند که حوادث را سازماندهی می کنند و تلاش دارند آب را گل آلود کرده و ماهی مطلوب خود را از آن بگیرند.

این فعال سیاسی افغان اظهار کرد: دشمنان بیرونی و عوامل استخباراتی آن ها می خواهند دو ملت بزرگ ایران و افغانستان را به جان هم بیندازند در حالی که مسلمانان مشکلی باهم ندارند. در طول هشت سال دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران بیش از ۳۵۰۰ نفر از مجاهدین افغانستانی در کنار برادران ایرانی خود در برابر رژیم بعت عراق مبارزه کردند. مدافعین افغانستانی حریم اهل بیت علیهم السلام هم در کنار برادران ایرانی حدود ۳۰۰۰ شهید تقدیم کردند.

به گفته جعفری با توجه به این سوابق حوادثی که صورت می گیرد از سوی دشمنان دو کشور و دو ملت سازماندهی می شود که نمی خواهند دو ملت در کنار هم باشند، آنان اقدامات جنون آمیزی را انجام می دهند چنانکه در حرم مطهر رضوی دو تن از فرزندان اسلام و روحانیون خدو م را به شهادت رساندند، دشمنان دو ملت ایران و افغانستان شامل امریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع عربی به خاطر ترس از اتحاد و یکپارچگی دو ملت که در نتیجه آن می توانند به پیروزی های بزرگی دست پیدا کنند در صدد دور کردن آن ها از یکدیگر هستند.

دبیر کل حزب رفاه ملی افغانستان عنوان کرد: هر دولتی که در کشوری حاکم باشد وظیفه دارد از مهمانان خود، سفارتخانه ها و مراکز دیپلماتیک حفاظت کند، دولت های قبلی افغانستان بسیار بر این امر اهتمام داشتند و جلو برخی برنامه های خرابکارانه را می گرفتند، از حکومت موقت طالبان هم انتظار می رود که به این مساله توجه داشته باشد و این وعده را بدهد که اهانت به مراکز دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران دیگر تکرار نشود.

این کارشناس سیاسی گفت: اگر طالبان می خواهند دنیا آن ها را به رسمیت بشناسد و بتوانند با مردم افغانستان کار کنند باید از حرکات خرابکارانه و تعرض به مراکز دیپلماتیک کشورهای خارجی جلوگیری کنند و بهانه نیاورند که مثلا نیروهای خودجوش دست به چنین اقداماتی زده اند. اگر طالبان نتوانند از چند مرکز دیپلماتیک حفاظت کنند پس نمی توانند جلو حرکت های گروه هایی مانند داعش و القاعده را هم بگیرند و نخواهند توانست دولت و ملتی را رهبری کنند.

جعفری بیان داشت: اینکه عده ای اوباش جمع شوند و حرکات توهین آمیز در برابر سفارت و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کابل و هرات انجام دهند جای شرمساری دارد و نشان دهنده نهایت ضعف طالبان است. حکومت طالبان باید جلو این حرکت ها و کسانی که عده ای را تحریک می کنند و می خواهند بین دو ملت تنش و اختلاف ایجاد کنند، بگیرند.

وی با سپاسگزاری از صبوری و بردباری دولت و ملت ایران که متوجه تمام دسایس دشمنان دو ملت، دنیای غرب و به ویژه امریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی و انگلیس هستند، تاکید کرد که همه باید برای دنیایی عاری از جنگ، نفاق و مشکلات تلاش کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان