شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » خانه صلح افغانستان: ایالات متحده مذاکرات صلح را به انحصار درآورده است

اعضای بورد خانه صلح افغانستان، ازچگونگی گفتگوهای نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا با نماینده های گروه طالبان و به حاشیه رفتن حکومت افغانستان در این مذاکرات انتقاد می کنند.

عبدالاحد حارث، عضو بورد خانه صلح افغانستان، به روز سه شنبه در کنفرانس خبری گفت که ایالات متحده امریکا گفتگوهای صلح افغانستان را به گروگان گرفته است و در گفتگوها میان نمایندگان امریکا و گروه طالبان، حکومت افغانستان به حاشیه کشیده شده است.

اعضای خانه صلح افغانستان هم چنان پیشنهاد میکنند که کشورهای ذیدخل در جنگ افغانستان، باید در گفتگوهای صلح کشور نقش خود را ایفا کنند.

اما محمد عمر داوودزی، رییس دارلانشای شورای عالی صلح، به روز سه شنبه در یک نشست با نماینده های جامعه مدنی گفت که در سطح بین المللی اراده برای تامین صلح افغانستان به میان آمده است.

از سوی هم قرار است شهر دوحه ی قطر شاهد میزبانی دومین نشست رهبران سیاسی افغانستان با نماینده های گروه طالبان در آینده نزدیک باشند.

نشستی که چانه زنی ها بر روی اشتراک کنندگان آن میان احزاب سیاسی جریان داشته و هم چنان گزینش اعضای شرکت کننده در این نشست واکنش های را نیز در پی داشته است.

نگینه یاری، عضو خانه صلح افغانستان می‌گوید که فهرست افراد اشتراک کننده در این نشست غیر ملی و ناقص است و باید نماینده های جامعه مدنی در این فهرست شامل شوند.

نشست دوحه قطر میان سیاسیون کشور و نماینده های گروه طالبان در حالی در آینده نزدیک برگزار خواهد شد که زلمی خلیل زاد نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان ششمین دور سفراش را برای تامین صلح در افغانستان آغاز کرده و قرار است به زودی با نماینده های طالبان دیدار و گفتگو کند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان