شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » خط ریلی ایران و افغانستان افتتاح می‌‌شود

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران با بیان اینکه به دنبال سیاست ریلی فرا آسیایی هستیم، گفت: آخر این هفته قرار است ارتباط ریلی ایران با افغانستان افتتاح شود.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی ایران در «یازدهمین اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم» که در قزوین برگزار شد، با بیان اینکه مصمم هستیم خطوط ریلی ایران را به آسیا وصل کنیم گفت: از نظر ما تمدن ایران تمدنی تاریخی است و حوزه جغرافیایی آن بسیاری از کشورهای منطقه را در بردارد.

وزیر راه و شهرسازی ایران خاطرنشان کرد: بزرگترین سرمایه ملت‌های منطقه است و تصور ما این است که هیچ مانعی برای ارتباط ملت‌های این سرزمین با کشورهای آسیای میانه و شبه قاره هند و کشور چین و کشورهای شمال ایران نیست.

وی افزود: بنابراین مصمم هستیم که خطوط ریلی ایران را به آسیا وصل کنیم و پروژه بزرگی را در قزوین به رشت و به سمت آستارا تا آذربایجان دنبال می‌کنیم و در حال توسعه تمام خطوط ریلی از رشت به زنجان و تبریز هستیم که این شهرها را به ترکیه و ارمنستان و نخجوان متصل می‌‌کند.

آخوندی تاکید کرد: به دنبال سیاست ریلی فرا آسیایی هستیم و می‌خواهیم خطوط ریلی را از قصرشیرین به عراق و در صورت ایجاد امنیت به سوریه و از کردستان به دریای مدیترانه متصل کنیم  همچنین آخر این هفته قرار است ارتباط ریلی ما با افغانستان افتتاح شود.

وزیر راه و شهرسازی ایران گفت: همچنین به دنبال نوسازی پایانه‌های بزرگراهی مرزی ایران در چزابه، شلمچه و منطقه غرب کشور و مرز بازرگان هستیم.

پایگاه اطلاع رسانی وزرات راه و شهرسازی به نقل از آخوندی نوشت، باید تسهیلات برای رفت و آمد فراهم شود و ما درجهت ارائه تسهیلات عبور هوایی به نوسازی ناوگان هوایی و توسعه ناوگان هوایی بین‌المللی اعتقاد داریم.

وی افزود: معتقدیم که جاده ابریشم جدید نه دریایی صرف بلکه هوایی، ریلی و زمینی نیز هست، در این راستا اولین قطار از چین به تهران آمد و در آینده نزدیک قطار مسیر تهران به اروپا نیز فعال می‌شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان