شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » خلیلزاد: ناتو و آمریکا متعهد به مبارزه با تروریسم در افغانستان هستند

«زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان، پس از دیدار روز گذشته خود با «ینس استولونبرگ» دبیرکل ناتو از توافق ناتو و آمریکا برای مبارزه جدی با تروریسم در افغانستان خبر داد.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: در برزیل جلسه‌ای با حضور دبیرکل ناتو درباره افغانستان داشتیم و در این جلسه شرکای افغانستان بار دیگر بر تعهدات خود تاکید کردند.

وی افزود: نیروهای ناتو و آمریکا در افغانستان شکست می‌خورند. هدف مشترک ما این است که برای رسیدن به یک توافقنامه صلح که به‌دلیل قربانی‌هایی که طی دهه‌های جنگ داده‌ایم، دست یابیم. ما با هم متعهد هستیم که مذاکرات جدی در افغانستان را در مورد یک توافق سیاسی حل کنیم تا منازعات پایان یابد.

به گزارش فارس، این اظهارات در حالی بیان می‌شود که پس از گذشت ۱۸ سال از حضور آمریکا در افغانستان و بر اساس آمار و گزارش‌ سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری این کشور تاکنون نتوانسته امنیت را مطابق با آنچه در معاهده امنیتی کابل-واشنگتن برقرار کند.

آمریکا پس از ۵ دور مذاکره با نمایندگان طالبان اکنون اعلام کرده است که به پیشرفت‌های خوبی برای آغاز گفت‌وگوهای صلح دولت افغانستان و طالبان رسیده است اما، پس از اهانت «زلمی خلیلزاد» نماینده وزارت خارجه آمریکا به «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان در سفر اخیر وی به واشنگتن، محب اعلام کرد که خلیزاد به‌دنبال دستیابی به آرزوهای خود در افغانستان است و این مذاکرات به‌طور در اختیار دولت افغانستان قرار نگرفته است. 

این اظهارات محب که به‌دنبال دفاع از آبرو و اعتبار دولت افغانستان بیان شد، خشم مقامات آمریکا را برانگیخت، به‌طوریکه وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، دیگر حاضر نیست با حمدالله محب گفتگو کند.

/انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان