شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » خلیل‌زاد از احتمال خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان خبر داد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «زلمی خلیل‌زاد» یک بار دیگر از تاخیر انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در صورت پیشرفت در روند صلح با طالبان سخن گفت و تاکید کرد که اگر آمریکا بتواند با نیروی کمتر مانع رشد ترویسم در افغانستان شود، نیروهای اضافی را خارج خواهند کرد.

خلیلزاد در گفتگو با یک شبکه خبری امریکایی گفت: اگر ایالات متحد با نیروی کم بتواند اطمینان حاصل کند که تروریسم دوباره به افغانستان برنمی‌گردند، و امنیت ایالات متحد به خطر نمی‌افتد، نیروی اضافی را از افغانستان خارج خواهند کرد.

این در حالی است که در حال حاضر ترامپ نظامیان آمریکا را در افغانستان افزایش داده است. 

همچنان زلمی خلیلزاد نماینده وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان تصریح کرد: در صورت که توافق با طالبان صورت بگیرد، بهتر است انتخابات ریاست جمهوری به تاخیر بیافتد.

 خلیلزاد خاطر نشان کرد: اگر پیشرفت در گفتگوها با طالبان رخ دهد، در نخست باید توافق با طالبان صورت گیرد که این کار باید قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با طالبان صورت بگیرد اما اگر پیشرفتی نباشد، برعکس این کار باید شود.

به نوشته شبکه ۱ افغانستان، پیش از این نیز خلیلزاد در گفتگوی با خبرنگاران در کابل، از طالبان خواست تا با استفاده از فرصتی که تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری میسر است، به گفتگوهای صلح بپیوندند، زیرا زمانی خوبی برای ادغام خواهد بود.

/انتهای پیام/

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان