شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » خلیل‌زاد: افغان‌ها نباید به حمایت همیشگی آمریکا از صلح امیدوار باشند

زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان به مقام‌های حکومت و افرادی که به تلاش‌های آمریکا در رابطه به صلح در افغانستان بی میل اند هشدار داده تا از این گفتگوها پشتیبانی کنند و به پشتیبانی همیشگی واشنگتن از کابل امیدوار نباشند.

خلیلزاد افزود: ما نیاز داریم جنگ و خشونت در افغانستان متوقف شود. این یک فرصت کم سابقه برای هر بازیگر است تا از تلاش‌های صلح که توسط امریکا درجریان است پشتیبانی کنند. هر کسی در دولت افغانستان که نسبت به این تلاش‌ها و مذاکرات صلح بی میل باشد، نباید به حضور همیشگی نظامی امریکا در افغانستان حساب کند.

به نوشته شبکه ۱، ریاست جمهوری افغانستان هرچند در این مورد چیزی نمی‌گوید، اما به این باور است که طرح صلح به رهبری و مالکیت افغانستان است و تلاش‌های صلح در چهارچوب تعیین شده انجام می‌شود.

این خبر در حالی منتشر شده که مقام‌های گروه طالبان هم به شماری از رسانه‌ها گفته‌اند که سران این گروه در دیدار با زلمی‌خلیل‌زاد، روی آزادی زندانیان طالبان از زندان‌های حکومت افغانستان به توافق نزدیک شده ‌اند.

طالبان گفته اند که فهرست زندانیان‌شان را به مقام‌های امریکایی سپرده‌اند و این امر برای اعتمادسازی برای آغاز مذاکرات صلح صورت می‌گیرد.

/انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان