شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » خواستار احیای صنعت نساجی

وزارت کشاورزی افغانستان خواستار تبدیل مراکز تولید پنبه به شرکت شد و اعلام کرد با سرمایه‌گذاری روی این مراکز، صنعت نساجی افغانستان دوباره فعال می‎شود و برای هزاران نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغال‌زایی می‌شود.

در  جلسه شورای عالی اقتصاد افغانستان با حضور «محمد اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان که روز گذشته در ارگ برگزار شد، طرح پنج ساله تولید پنبه برای توسعه و تولید توسط بخش خصوصی مورد بررسی قرار گرفت و طی آن بر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در صنعت نساجی تأکید شد.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری افغانستان نوشت: در این جلسه وزارت کشاوری افغانستان بر سرمایه‌گذاری در مراکز تولید پنبه تأکید کرد و خواستار شد تا صنعت نساجی دوباره در افغانستان فعال شود.

بر اساس این اطلاعیه با گسترش صنعت نساجی در افغانستان برای هزاران نفر به شکل مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی صورت می‎گیرد و اقتصاد ولایات بلخ، قندوز و هلمند رونق می‌گیرد.

«محمد اشرف غنی » رئیس جمهور افغانستان در این نشست گفت: هدف اساسی ما این است که با فعال کردن مراکز تولید پنبه کشاورزان منفعت بیشتر ببرند و انگیزه بیشتری برای کار کردن پیدا کنند.

وی تأکید کرد: بدون تغییر بنیادی در کشاورزی افغانستان، ثبات بدست نمی‎آید و هدف اساسی ما این است که روستا‌های خود را در این منافع شریک بدانند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان