شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » خواهان نظام غیرمتمرکز هستیم

«جاوید فیصل» معاون سخنگوی ریاست اجراییه افغانستان امروز (پنجشنبه، ۲۱ دلو) در یک کنفرانس خبری گفت که حکومت متمرکز کنونی باید تغییر کند و صلاحیت‌های بیشتر به والی‌ها و اداره‌های محلی داده شود.

وی گفت: براساس توافقنامه سیاسی تشکیل دولت وحدت ملی، لویه جرگه فراخوانده خواهد شد و در صورت توافق مردم، ریاست اجراییه به صدارت اجرایی تبدیل خواهد شد.

فیصل ادامه داد: مواضع سیاست‌مداران و رهبران کشور در خصوص تغییر نظام واضح بوده است؛ اما تصمیم‌گیرندۀ اصلی در خصوص تغییر نظام ریاستی کنونی به نظام پارلمانی مردم افغانستان هستند.

معاون سخنگوی ریاست اجراییه، افزایش صلاحیت برای والیان را به نفع کشور و مردم دانست و متمرکز بودن قدرت و صلاحیت بیش از حد در مرکز را یکی از عوامل اصلی مشکلات در سطح ولایات عنوان کرد.

فیصل همچنین به گزارش دفتر نمایندگی سازمان ملل در کابل مبنی بر افزایش تلفات غیرنظامیان اشاره کرد و گفت که اولویت اصلی دولت کاهش تلفات غیر نظامیان است.

وی افزود:  عامل اصلی تلفات غیرنظامیان گروه‌های تروریستی می‌باشند که با انجام حملات تروریستی و با استفاده از منازل غیرنظامیان سبب شده‌اند تا آمار تلفات غیرنظامیان افزایش یابد.

جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجراییه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در پیوند به کنفرانس منطقه‌‌ای روسیه گفت که کابل به این نشست دعوت شده است.

وی با اشاره به تماس‌های مسکو با طالبان افزود: روابط دولت با دولت به نفع همه کشورهای منطقه می‌تواند باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان