شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » دانشگاه «کاتب» افغانستان در تلاش برای ارتباط گسترده با دانشگاه های ایران است

«علی احمد یوسفی» روز شنبه در کابل افزود: اولین ارتباط رسمی علمی دانشگاه کاتب با دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۱ در بخش پزشکی برای برگزاری یک همایش مشترک در باره «ایدز» در تهران آغاز شد.
وی گفت: در سال ۱۳۹۴ خورشیدی تفاهم نامه دیگری با پردیس فارابی دانشگاه تهران امضا که در آن، مبادله استاد و دانشجو میان طرفین پیش بینی و همچنین ایجاد فرصت های تحقیقاتی برای طرفین در آن تفاهم گنجانده شده است.
معاون علمی دانشگاه کاتب گفت که دو تفاهم نامه دیگر میان دانشگاه کاتب با انستیتو «پاستور» تهران و دانشگاه آزاد اسلامی در دست بررسی است.
وی افزود: تفاهم های اولیه با انسیتو پاستور تهیه شده و بزودی متن آن توسط طرف های ایرانی و افغانستانی به امضاء خواهد رسید.
معاون دانشگاه کاتب افغانستان گفت: با امضای این تفاهم نامه این دانشگاه می تواند از پیشرفت های پزشکی انستیتو پاستور در ابعاد مختلف استفاده کند.
وی افزود: همچنین گفت و گوهای اولیه با دانشگاه «آزاد اسلامی» ایران به ویژه در بخش پزشکی انجام شده و قرار است متن این تفاهم نامه آماده شود.
این استاد دانشگاه کاتب گفت که با امضاء شدن این تفاهم نامه ، ما می توانیم دانشجویان بخش پزشکی در دوره تخصصی را به ایران بفرستیم و همچنین استادان این دانشگاه تحقیقاتی مشترک در این رشته با بخش پزشکی دانشگاه آزاد صورت خواهند داد.
یوسفی گفت که دانشگاه کاتب، استادانی از دانشگاه های ایران برای دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد دعوت کرده است که بیشترین همکاری را تاکنون دانشگاه «پیام نور» به ویژه دانشکده اقتصاد این دانشگاه با دانشگاه کاتب داشته است.
وی گفت: دانشگاه کاتب در تلاش است تا در بخش های حقوق و علوم سیاسی در مقطع دکترا فعالیتش را آغاز کند که در این بخش به همکاری دانشگاه های ایران نیازمند است.
رئیس هیأت علمی دانشگاه کاتب گفت: این دانشگاه از طرف وزارت آموزش عالی افغانستان همراه با هفت موسسه آموزش عالی و دانشگاه دیگر برای کسب اعتبارسنجی بین المللی نامزد شده است.
فعالیت دانشگاه کاتب در سال ۱۳۸۷ آغاز شد و تاکنون دو هزار دانشجو طی شش دوره در سطح کارشناسی و سه دوره در سطح کارشناسی ارشد از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان