شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » دانش‌آموزان افغانستانی از ضریب هوشی بسیار بالای برخوردار هستند

همایش تجلیل از مدیران، معلمان و دانش آموزان پژوهشگر برتر منطقه یک آموزش و پرورش مشهد در فرهنگسرای زیارت این شهر برگزار شد.

جمعی از دانش آموزان مهاجر افغانستانی منطقه یک مشهد نیز در میان این پژوهشگران حضور داشتند.

«حمید کفشکنان» معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان رضوی در این همایش ضمن اشاره به اهمیت پژوهش در میان دانش آموزان گفت: دانش آموزان باید تلاش کنند تا پژوهش آن ها کاربردی باشد، چون هزاران تحقیق و پژوهش در طی سال های اخیر انجام شده اما بسیاری از آنها نتیجه مطلوبی را نداشته  است.

وی خاطر نشان ساخت: باید از دانش آموزان پژوهشگر حمایت صورت بگیرد تا بتوانند توانایی های خود را به جامعه نشان دهند و مصدر خدمت برای نسل های آینده شوند.

«سید رضا خاتم پور»، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد در این همایش ضمن اشاره به اهمیت پژوهش و تحقیق در میان دانش آموزان گفت: دانش آموزان امید آینده هر جامعه هستند و چنین استعدادهای مایه دلگرمی جامعه خود می شوند.

وی افزود: این همه ظرفیت در میان دانش آموزان برای ما نوید بسیار روشنی است که این ها بتوانند در سال های آینده به مدارج بالای علمی دست پیدا کنند.

«داوری» معاون پژوهشی آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد نیز که در این مراسم سخنرانی کرد، در گفت و گو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، ضمن تشریح جزئیات این همایش گفت: در این جشنواره از برخی از مدیران، معلمان و همچنین دانش آموزان مبتکر و پژوهشگر تجلیل به عمل آمد.

وی افزود: در کنار تجلیل از پژوهشگران و فعالان حوزه پژوهش، اختتامیه جشنواره «قاب پاییزی» ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی نیز برگزار شد و از دانش آموزان خلاقی که با موضوع پاییز آثاری تولید کرده بودند تجلیل به عمل آمد. 

معاون پژوهشی آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد ضمن اشاره به حضور دانش آموزان افغانستانی در مسابقات و جشنواره های مختلفی که در استان خراسان رضوی برگزار می شود گفت: دانش آموزان مهاجر افغانستانی از ضریب هوشی بسیار بالای برخوردار هستند و در جشنواره های مختلف آثار خوبی ارائه می دهند.

داوری اضافه کرد: من خودم سال ها شاگردان زیادی از مهاجرین افغانستانی داشته ام که در اخلاق و هم در هوش و ذکاوت همیشه ممتاز بوده اند.

وی تصریح کرد: در جشنواره قاب پاییزی و همچنین در بخش تجلیل از پژوهشگران این همایش، دانش آموزان افغانستانی نیز حضور داشتند که در کنار دانش آموزان ایرانی از آنها نیز تجلیل به عمل آمد.

/انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان