شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » داکتر عبدالله به جاکارتا رفت

بر اساس اعلام دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی، داکتر داکتر عبدالله عبدالله،در راس یک هیات بلند پایه برای سفری دو روزه به جاکارتا پایتخت اندونزی رفته است.

به گزارش خبرگزاری آوا، طبق برنامه داکتر عبدالله در این سفر با جوکو ویدودو رییس جمهور  و یوسف کالا معاون رییس جمهور اندونیزیا دیدار می‌کند.

دیدار با شورای عالمان دین، اتاق‌های تجارت و صنایع و اعضای کمیسیون انتخابات نیز از برنامه های داکتر عبدالله در این سفر می باشد.

 وی همچنین در مورد روند مصالحه و آشتی در افغانستان و در مورد چالش های  فراراه این پروسه نیز در مرکز مطالعات خارجی اندونیزی  سخنرانی خواهد کرد.

 

بر اساس اعلامیه‌ی ریاست اجراییه: “در این سفر روابط دوجانبه میان اندونیزیا و افغانستان، پیگیری تطبیق توافق‌ها و تفاهم‌نامه‌های موجود میان دو کشور، گسترش روابط و داد و ستد تجارتی میان دو کشور، نقش اندونیزیا در دست ‌يافتن به صلح و آشتی در افغانستان و استفاده از تجربه‌ ‌این کشور در این راستا و راه‌های مبارزه با دهشت‌افگنی و افراط‌‌‌گرایی به بحث گرفته می‌شوند.”

در این سفر وزیر تجارت و صنایع، معاون شورای عالی صلح، معاون وزارت اقتصاد و تعدادی از تاجران ملی رئیس اجرایی را همراهی می‌کنند.

 

چهارشنبه ۱۱ میزان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۸

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان