شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » درخشش دوقلوهای مهاجر افغانستانی در باشگاه های طراز اول سوئد

حسن و حسین غلامی دو قلوی مهاجر افغانستانی در سال ۲۰۱۵ از ایران به کشور سوئد مهاجرت کردند .

آنها در نزدیکی شهر( یوتبوری) زندگی می کنند و فوتبال خودشان را از همان جا به صورت حرفه ای آغاز کردند و و در فاصله ای نه چندان دور با درخشش فوق العاده خودشان را به باشگاههای طراز اول این کشور نشان دادند .

در سال ۲۰۱۶ به همراه تیم شان در بزرگترین کاپ نوجوانان جهان به نام ( گوتیا کوپ ) که هر سال در کشور سوئد برگزار می شود شرکت کردند.

از بین ۲۲۷ تیم شرکت کننده از ۸۱ کشور جهان موفق شدند با گذشتن از سد تیم های منتخب مثل برزیل- آلمان – فرانسه – انگلیس به مقام ۱۶ جهان برسند .

حسن و حسین با بازی های چشم نوازشان در این بازی ها توانستند نظر بسیاری از باشگاههای کشور میزبان مانند IFk یوتبوری و IFk نورشپینگ را به خودشان جلب کنند .

در سال ۲۰۱۷ آنها یک بار دیگر موفق شدند در بزرگترین کاپ نوجوانان جهان که این بار ۱۲۰۳ تیم منتخب جهان شرکت کرده بودند راه یابند و این بار بسیار موفق تر از قبل ظاهر شدند و هر کدام شان توانستند ۸ گل برای تیم شان به ثمر برسانند و تا مرحله نیمه نهایی سعود کنند و در نیمه نهایی بازی را به تیم منتخب توکیو کشور ژاپن واگذار کردند .

حسن و حسین در تیم( سوتنس ) لیگ ۲ فوتسال سوئد توپ می زدند که موفق شدند به عنوان تیم اول به لیگ ۱ سوئد سعود کنند .

باشگاه IFk که در لیگ برتر است خواهان جذب این ۲ نوجوان ۱۵ ساله افغانستانی در تیم ۱۶ ساله های خود شدند که در اروپا این بزرگترین افتخار محسوب می شود که بازیکنی بتواند در رده سنی بالاتر توپ بزنند .

حسن و حسین غلامی در سال ۲۰۱۹ رسماً به این باشگاه می پیوندند .

در سال ۲۰۱۷ و به تاریخ شمسی ۱۳۹۶/۲/۳۰ نیز حسن و حسین در مسابقات دو میدانی در دو (ماراتن ) در مسافت ۴۳۰۰ متر توانستند در بین ۶۰۰ ورزشکار از کشورهای مختلف جهان مقام دوم و سوم جهان را برای کشور عزیزمان افغانستان کسب و افتخار آفرینی کنند .

حسن و حسین در تیم ملی کشور سوئد نیز انتخاب شدند ولی به دلیل اینکه هنوز مدارک اقامتی آنها تکمیل نشده از بازی در تیم ملی باز ماندند .

آرزوی حسن و حسین دوقلوی مهاجر افغانستانی توپ زدن در بزرگترین تیم های ملی کشورهای اروپایی است .

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان