شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » در بروکسل منابع مالی در اختیار افغانستان قرار می‌گیرد

در راستای برگذاری کنفرانس بروکسل مقام‌های محلی ابراز امیدواری می‌کنند که در این کنفرانس فصل جدیدی از همکاری جهان بخاطر انکشاف و توسعه اقتصادی افغانستان گشوده شود.
محمد آصف رحیمی والی هرات در جلسه اداری ولایت گفت درین کنفرانس جهان وعدهٔ سه و نیم میلیارد دالرکمک را به دولت افغانستان اعلام می‌کند، که بخش زیادی از طریق دولت افغانستان به مصرف خواهد رسید.
والی هرات با اشاره به آغاز برنامهٔ میثاق شهروندی، شروع این برنامه را بخاطر بهبود خدمات شهری وسطح زندگی مردم مهم خوانده می‌گوید برگزاری این کنفرانس فوق‌العاده به دولت افغانستان مهم است، از این رو امیدواریم تا هیئت افغانستان بادست پر از این کنفرانس برگردند.
آقای رحیمی امضای قراردادهای مهم در بخش توسعه و انکشاف بخصوص قرارداد بخش دوم بند کجکی هلمند را از دست اوردهای دولت اعلام کرد و گفت حکومت وحدت ملی به برنامه‌هایی زیربنایی توجه جدی دارد.
این درحالیست که محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان ظهر امروز در رأس یک هیئت عالی رتبهٔ دولتی، جهت اشتراک در کنفرانس بروکسل برای سفر سه روزه عازم بروکسل پایتخت بلجیم گردید.
گفته می‌شود رئیس‌جمهور کشور دست‌آوردهای حکومت افغانستان را در بخش‌های اصلاحات، حکومتداری‌خوب، حقوق زنان، سرمایه‌گذاری سکتور خصوصی، توسعهٔ اقتصادی و موارد دیگر، بیان خواهد کرد.
همچنان رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان در حاشیهٔ این کنفرانس، با سران و مقامات عالی رتبهٔ کشورهای اشتراک‌کننده در کنفرانس بروکسل، به‌گونهٔ جداگانه نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان