شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » در حمله طالبان به پاسگاه نیروهای امنیتی افغان ۱۹ نفر کشته شدند

مقام‌های دولتی در ولایت تخار در شمال شرق افغانستان می‌گویند که در حمله افراد گروه طالبان به یک پاسگاه نیروهای امنیتی در ولسوالی خواجه غار، ۱۹ سرباز کشته شدند.

محمد عمر، ولسوال خواجه غار به بی‌بی‌سی گفت که این سربازان از نیروهای موسوم به “ارتش محلی” بودند و پنج نفر آنان نیز در این حمله زخمی شدند.

آقای عمر توضیح داد که حمله طالبان ساعت ۱۲ شب گذشته (۳۰ حمل/فرودین) شروع و تا ساعت ۲ بامداد امروز ادامه داشت.

وزارت دفاع افغانستان نیز اعلام کرده که در این جمله ۱۷ سرباز ارتش محلی کشته شده‌اند و به طالبان نیز تلفات سنگین وارد شده است.

ولسوال خواجه غار گفته است که در این مدت هیچ نیروی کمکی به منطقه اعزام نشد. آقای عمر والی، فرمانده پلیس و رئیس امنیت ملی را به کم کاری متهم کرده و گفت که دلیل افزایش تلفات نیز بی‌توجهی آنان است.

شمار ارتش محلی افغانستان در ولسوالی خواجه غار ۶۰ تن بودند که ۳۰ نفر آنان در پاسگاه هواشناسی مستقر بودند و ۱۹ نفر آنان کشته شدند.

وزارت دفاع افغانستان در بهار ۱۳۹۷ اعلام کرد که برای تامین امنیت محلات، نیروی جدیدی زیر نام “ارتش محلی” تشکیل داده است.

ارتش محلی بتازگی در ولایت تخار آغاز به کار کرده بودند و این اولین تلفات سنگنین آنان در این ولایت است.

آقای عمر می‌گوید که به علت عدم توجه مقام‌های محلی در دو هفته گذشته بیش از ۴۰ سرباز امنیتی افغانستان در ولسوالی خواجه غار کشته شدند.

آمریکا و طالبان در دهم اسفند سال گذشته موافقتنامه صلح امضا کردند که کاهش خشونتها بخشی از این موافقت نامه بود. طالبان بعدا اعلام کرد که براساس توافقنامه این گروه با آمریکا به سربازان خارجی حمله نخواهد شد ولی توافقی در زمینه حمله نشدن به نیروهای افغان نشده است.

در روزهای اخیر شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد، با آنکه دولت اخیراً تلاش‌هایش را برای تامین صلح در این کشور بیشتر کرده، گروه طالبان اما خشونت‌ها را افزایش داده است.

دولت افغانستان می‌گوید که پس از امضای توافقنامه میان نمایندگان آمریکا و طالبان حملات طالبان علیه نظامیان افغان به جای این که کاهش پیدا کند، افزایش یافته است. وزارت دفاع افغانستان به بعضی رسانه ها گفته که طالبان در این مدت بیشتر از “دو هزار حمله” انجام داده اند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان