شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » در نتیجۀ سرازیرشدن سیلاب‌ها در کندهار و هلمند ۱۱تن جان باختند

همزمان با این، در پی ریزش برف‌های سنگین در ولایت‌ غربی هرات، تمامی راه‌ها به شاهراه این ولایت مسدود شده‌اند.

مقام‌های محلی در جنوب کشور می‌گویند که در نتیجۀ سرازیر شدن سیلاب‌ها در ولایت‌های کندهار و هلمند ۱۱ تن جان باختند و ۲۲تن دیگر زخم برداشته‌اند.

به گفتۀ این مقام‌ها، این سیلاب‌ها در پی ریزش برف‌ها و باران‌های سنگین در بخش‌هایی از کشور به ویژه در ولایت‌های جنوبی رخ داده‌اند.

از این میان، سه تن در نتیجۀ سرازیر شدن سیلاب‌ها در ولسوالی‌ کجکی و شهر لشکرگاۀ هلمند جان باختند و نُه تن دیگر زخمی شده‌اند.

عمر زواک، سخن‌‎گوی والی هلمند در این باره گفت: «مسؤولان می‌کوشند تا آمار کلی از آسیب‌دیده‌گان و جان‌باخته‌گان در سیلاب‌ها را آماده کنند و این‌که چه تعداد خانواده‌ها آسیب دیده‌اند. امکان این وجود دارد که آمار [جان‌باخته‌گان] افزایش یابد.»

در همین حال، مقام‌های محلی در کندهار نیز می‌گویند که در نتیجۀ فرو ریختن سقف‌های چندین خانه و واژگون شدن دیوارها درپی باران‌های شدید در ولسوالی سپین بولدک این ولایت، هشت تن جان باختند و ۱۳ تن دیگر زخمی شده‌اند.

همزمان با این، در پی ریزش برف‌های سنگین در ولایت‌ غربی هرات، تمامی راه‌ها به شاهراه این ولایت مسدود شده‌اند.

عبدل احد ولی زاده، سخن‌گوی فرماندهی پولیس هرات بیان داشت: «تمامأ شاهراه هرات – کندهار – کابل مسدود است. شاهراه هرات – تورغندی، هرات – اسلام قلعه و هرات – قلعۀ نو کاملأ از دیشب مسدود شده‌.»

بربنیاد پیش‌بینی‌های ادارۀ ملی هواشناسی کشور، اندازۀ بارش برف و باران به تاریخ بیست و یکم و بیست و دوم جدی – دیروز و امروز – در بخش‌هایی از کشور در بیست ویک ولایت بین ده تا چهل و پنج ملی متر و بین ده تا پنجاه سانتی متر پیش‌بینی شده بود.

ادارۀ ملی هواشناسی، می‌گوید که درهفتۀ آینده نیز کشور شاهد باریدن برف و باران‌های سنگین خواهد بود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان