شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » دشمنان بیرونی افغانستان با استفاده از نام دین و اسلام جنگ را بر افغان ها تحمیل کرده اند

محمد عاصم عاصم والی ولایت پروان در محفل تقدیر از حافظان قرآنکریم که در شهر چاریکار مرکز این ولایت برگزار شده بود، با گفت: شماری از کشور ها از طریق شبکه های اجتماعی در تلاش ایجاد تفرقه و سربازگيری ميان مردم اند و بايد علمای دین برای جلوگیری از چنین تبلیغات، تبلیغ کنند.

در محفلی که از سوی ریاست حج اوقاف، شورای علما و ریاست معارف این ولایت، برای تقدیر از ۲۵۰ حافظ قرآنکریم كه در سال جاری از مدارس و دارالحفاظ های اين ولايت فارغ شده بودند برگزار شده بود، وزیر حج اوقاف، مشارو ریاست اجراحیه، مقام های محلی ولایت پروان، علمای دینی و دها تن از بزرگان قومی اشتراک داشتند.
آقای عاصم در این محفل گفت: دشمنان بیرونی افغانستان با استفاده از نام دین و اسلام جنگ را بر افغان ها تحمیل کرده اند و باید علما در برابر این موضوعات ایستاده گی کنند.
والی پروان افزود که از نام مقدس دین و علمای کرام جنگ علیه کشور ما ادامه دارد و راه نجات كسانيكه قربانی اين تبليغات شده و فریب خورده اند، دست از خود فروختگی برداشته و با نظام کشور یکجا شوند.
عاصم راه حل را در تبلیغ عالمان دانسته و از آنان(عالمان دین) می خواهد که تبلیغ کند تا فریب کشور های بیرونی را نخورد.
درهمین حال وزیر ارشاد حج و اوقاف می گوید عامل صلح و امنیت در کشور های امن، تبلیغ از طریق مراکز دینی است و باید برای برقراری صلح در اين کشور نیز از طریق مساجد تبلیغ صورت گیرد تا صلح در افغانستان تامین شود.
فیض محمد عثمانی وزیر حج اوقاف گفت: تبلیغ علما از طریق مساجد و مراکز دینی می تواند مسیر جامعه را تغیر دهد و صلح را در کشور برقرار کند.
به گفته او کشور های که امروزه در رفاه و آرامش زندگی می کنند بیشتر از طریق مساجد و امکان مقدس تبلیغ صورت گرفته و همه باهم همپزیری را پزیرفته اند.
آقای عثمانی همچنان نقش علما را در راستای متحد ساختن مردم مؤثر دانسته از آنان خواست تا در اين راستا تلاش كنند.
اشتراک کننده گان دیگر این برنامه نیز از حکومت خواهان توجه به علما و ایجاد مراکز دینی بیشتر در کشور شدند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان