شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » دوست دارم در لیگ برتر ایران پیشرفت کنم

«فیصل شایسته» کاپیتان تیم ملی فوتبال افغانستان روز گذشته قرارداد خود با تیم لیگ‌برتری «پیکان» ایران را به طور رسمی امضا کرد.

شایسته ۲۵ ساله که سابقه بازی در تیم‌های باشگاهی هلند، تایلند و مالزی را دارد در حالی روز گذشته قرار داد جدیدش را با پیکان به امضا رساند که اکنون نخستین فوتبالیست افغانستانی است که در لیگ برتر فوتبال ایران شاغل می‌شود.

«فیصل شایسته» کاپیتان تیم ملی فوتبال افغانستان در گفت‌وگو با اشاره به اهمیت حضورش در لیگ برتر ایران و باشگاه پیکان گفت: لیگ ایران از لیگ‌های معتبر قاره آسیا است و دوست دارم در این لیگ پیشرفت کنم.

وی درباره علت حضور خود در تیم‌های ایرانی گفت: لیگ ایران یکی از لیگ‌های خوب در آسیا است و می‌خواهم از جمله بهترین بازیکنان پیکان باشم.

وی افزود: در لیگ برتر ایران حضور یافتم تا در آینده راهی باشد برای سایر بازیکنان افغانستانی که در لیگ‌های ایرانی حضور پیدا کنند. ما هم اکنون بازیکنان زیادی در تیم ملی فوتبال افغانستان داریم که توانایی بازی در لیگ برتر ایران را دارند.

شایسته درباره حضور خود به عنوان نماینده افغانستان در تیم‌های فوتبال ایران گفت: بسیاری از مردم جهان هنوز روی فوتبالیست‌های افغانستانی حساب باز نمی‌کنند. می‌خواهم همین جا بگویم که فوتبال افغانستان و تیم ملی فوتبال این کشور مثل گذشته نیست.

وی ادامه داد: ما در طی چند سال گذشته پیشرفت‌های بسیاری کردیم. انتظار داشتم که حداقل در لیگ ایران فوتبالیست‌های افغانستان حضور بیشتری نسبت به بازیکنان عرب داشته باشند. خوب است که بازیکنان تیم ملی ما به لیگ‌های حرفه‌ای مثل ایران بیایند. به دلیل پتانسیل و فوتبالیست‌های خوبی که وجود دارد، این کار می‌تواند دیدگاه‌های بسیاری را تغییر دهد.

کاپیتان تیم ملی فوتبال افغانستان با تشکر از هواداران خود در ایران گفت:می‌خواهم از تمامی مهاجران افغانستانی که در این چند روز پیام‌های تبریک فرستادند تشکر کنم.

شایسته افزود: همان طور که افغانستانی‌های خونگرم تیم ملی فوتبال افغانستان را در مقدماتی جام جهانی در تهران تشویق کردند، انتظار دارم که در مسابقات پیکان نیز هم قوت قلبی هم برای من باشند و هم باعث این شوند که پیکان نتایج خوبی در بازی‌های پیش رو کسب کند.

وی تصریح کرد: من فکر می‌کنم هواداران افغانستانی در ایران احساس وطن‌پرستی و انسان دوستی زیادی دارند. مطمئن هستم که پیکان از این پس تیم پرطرفداری خواهد شد و افغانستانی‌های مهاجر در ایران برای تشویق پیکان به استادیوم‌ها خواهند آمد.

شایسته در مورد کیفیت لیگ برتر ایران گفت: لیگ ایران از لیگ‌های تایلند و مالزی که من در آن حضور داشتم بالاتر و حرفه‌ای‌تر است. من بخاطر پول به لیگ ایران نیامدم. آمدم که از این لیگ ایران تجربیات خوبی کسب کنم.

وی درخصوص شناخت خود از مربی تیم فوتبال پیکان گفت: با مربیان ایرانی کار نکردم، ولی تا جایی که شنیدم، ظاهراً پیکان یکی از بهترین مربیان فوتبال در ایران را در اختیار دارد. در مورد آقای جلالی و فهم فوتبالی که دارند تعاریف زیادی شنیدم. بی‌صبرانه منتظر کار کردن با کادر فنی جدید هستم.

وی در مورد نتایج اخیر پیکان در لیگ برتر ایران اظهار داشت: متاسفانه ۳ شکست پیاپی کار تیم پیکان را سخت کرده است و خوب میدانم که تیم در شرایط بسیار حساس و سختی قرار دارد.

شایسته گفت: هر چند کارمان برای قهرمانی سخت است ولی تمام تلاشمان را در ادامه برای کسب نتایج خوب خواهیم کرد. احساس می‌کنم تیم از این پس ضمن تلاش برای قهرمانی، برای گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان آسیایی مبارزه خواهد کرد.

وی درباره آینده و موفقیت خود در تیم فوتبال پیکان گفت: همان طور که گفتم لیگ ایران از لیگ‌های تایلند و مالزی حرفه‌ای تر است. بهرحال انتظار دارم با اتفاقات سخت و جدیدی روبه رو شوم. اتفاقاتی که طبعاً برای هر فوتبالیست حرفه‌ای طبیعی است.

وی در پایان گفت: امیدوارم بتوانم جواب اطمینان باشگاه را بدهم و با این هدف که بتوانم در تیم پیکان تاثیر گذار باشم، کارم را با این تیم آغاز خواهم کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان