شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » دولت افغانستان خواستار تفسیر قانون اساسی شد

«سرور دانش» معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که استیضاح و سلب صلاحیت وزرا به صورت گروهی از سوی پارلمان پرسش برانگیز بوده و دولت افغانستان در پیوند به این اقدام پارلمان از دادگاه عالی می خواهد که ماده قانون اساسی را در این خصوص تفسیر نماید.

مجلس نمایندگان افغانستان در ۳ روز گذشته به شکل بی‌سابقه ۶ وزیر کابینه دولت وحدت ملی را بدلیل عدم مصرف بودجه توسعه‌ای سلب صلاحیت و این روند همچنان ادامه دارد.

در اعتراض به این اقدام پارلمان دولت افغانستان از دادگاه عالی خواستار تفسیر ماده ۹۲ قانون اساسی شده است.

دانش تأکید کرد که دولت افغانستان هیچ‌گاه درصدد تقابل با پارلمان نبوده و همواره بر روحیه همکاری بین این دولت و پارلمان افغانستان تأکید کرده است.

وی افزود: از آنجا که موضوع سلب صلاحیت اکثریت وزرا به صورت گروهی برای افغانستان یک موضوع سرنوشت ساز است از این رو دولت خواستار تفسیر مواد قانون اساسی دراین مورد از دادگاه عالی شده است.

دولت افغانستان درحالی خواستار تفسیر ماده قانون اساسی می‌شود که پارلمان افغانستان قرار است ۱۷ وزیر درهفته جاری استیضاح و تاکنون ۶ وزیر را سلب صلاحیت کرده است.

جمهور نوشت: این اقدام پارلمان تاکنون واکنش های زیادی از جمله ریاست جمهوری و وزارت خارجه افغانستان را به همراه داشته است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان