شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » دولت وحدت ملی در تامین امنیت مردم کوتاهی کرده است

«عبدالله عبدالله» رئیس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان در نشست امروز شورای وزیران با انتقاد از عدم حضور برخی وزرا در جلسات هفتگی شورا گفت که توقع شخصی و سیاسی از وزرا ندارم و می‌خواهم همه در راستای اجرا خواسته‌های مردم جوابگو باشند.

رییس اجراییه دولت وحدت ملی با انتقاد از عدم حضور برخی از وزرا در جلسات هفتگی این شورا گفت: بعضی از مقامات بنا به فرصت‌های خاصی که خودشان دارند و یا به دلائل نامعلوم جلسات ریاست اجرائیه و شورای وزیران را نادیده می‌گیرند.

عبدالله هشدار داد: بعد از این هیچ تعلل در تاخیر و یا عدم حضور افراد و اشخاص در شورا پذیرفتنی نیست چون به نفع مردم افغانستان نیست.

وی با اشاره به تظاهرات و اعتراض های مردمی در کابل گفت: تامین امنیت وظیفه ما و نهادهای امنیتی ما است که در آن کوتاهی صورت گرفته است و مردم حق دارند که خشمگین باشند و اعتراض کنند.

عبدالله تصریح کرد: دولت افغانستان علاوه بر تامین امنیت در بخش ارائه خدمات عمومی و حکومتداری خوب نیز موفق نبوده است.

به گفته عبدالله تعهد روی کاغذ کافی نیست و مردم از این نوشته‌ها  دل خوشی ندارند و تعهد روی کاغذ را نمی‌پذیرند بلکه از ما کار علمی می‌خواهند.

وی مردم افغانستان را صبور خواند و گفت: این مردم بودند که از دولت  وحدت ملی حمایت کردند پس مستحق هستند که به آن‌ها خدمت شود.

رئیس اجراییه دولت وحدت ملی افزود: برای گفتگو با معترضان و بررسی خواسته‌های آنها اقدامات با پا در میانی نمایندگان مجلس آغاز شده است.

وی به تعلیق وظیفه رئیس گارنیزیون کابل و فرماندهی پلیس اشاره کرد و گفت: تصمیمات بعدی پس از پایان تحقیقات توسط دادستانی کل گرفته خواهد شد.

عبدالله تأکید کرد: مسئولان ناامنی‌های اخیر و شلیک به معترضان تظاهرات کابل باید جوابگو باشند هرچند به گفته وی، کارهای صورت گرفته است اما به هیچ وجه کافی نیست.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان