شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » رئيس اجرایی روی نشست های مشورتی با علماء و خطیبان شهر کابل تاکید کرد

دکتور عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان در دیدار با علماء و خطیبان شهر کابل روی نشست های مشورتی با علما و خطیبان مساجد شهر کابل تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری آوا، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی روز شنبه تشریف آوری علماء و خطیبان شهر کابل را به ریاست اجرایی خیرمقدم گفت و از تلاش‌‌ها و زحمات آنان در راه تبلیغ دین و پاس‌داری از ارزش‌‌های اسلامی سپاس‌گزاری و تقدیر نمود.
در این نشست دکتور محمدایاز نیازی٬ مولوی رحیم‌الله عزیزی و مولوی عنایت الله بلیغ به نمایندگی از علماء و خطیبای شهرکابل صحبت کردند.
رئيس اجرایی کشور در یک فضای صمیمی و مملو از اعتماد آخرین وضعیت سیاسی-امنیتی را به تفصیل برای علماء و خطبیان کشور توضیح داد.
همچنین نمایندگان علمای کشور دیدگاه‌ها٬ نظریات و پیشنهادات خویش را در باره اوضاع کشور و همچنان مشکلات و خواسته‌های علماء و خطیبان را به رئیس اجرایی مطرح کردند.
آنان در صحبت‌های خویش به پاس‌داری از ارزش‌های دینی٬ حمایت از علمای دین٬‌ افزایش آموزش‌های اسلامی در مکاتب و دانشگاه‌ها٬ به رسمیت شناختن اسناد فارغ تحصیلان مدارس دینی٬‌ رسیدگی به امنیت کشور٬ مبارزه با فساد اخلاقی و جلوگیری از مظاهر فساد٬‌ حمایت علمای دین از حکومت و نشست‌های منظم برای رسیدگی به مشکلات و مشوره دهی تاکید کردند.
با این حال رئيس اجرایی کشور با ابراز قدردانی از حمایت همیشگی علمای کشور از حکومت جمهوری اسلامی افغانستان٬ به تمام قضایا و خواست‌های مطرح شده از سوی علما پرداخت و دستور داد تا نشستی به اشتراک وزارت‌ها و ادارات ذیربط با علماء‌ و خطیبان در ریاست اجرایی برای رسیدگی و حل این خواست‌ها و مشکلات دائرگردد.
رئيس اجرایی همچنان وعده سپرد تا بعد از این به صورت منظم با علماء و خطیبان شهرکابل و دیگر مناطق افغانستان نشست‌های مشترک و مشورتی داشته باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان