شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » رئیس جمهوری افغانستان دستور برگزاری مراسم تحلیف داد

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان، با صدور فرمانی، کمیسیونی را موظف به برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهوری افغانستان کرد.

در این فرمان آقای غنی، غلام بهاوالدین جیلانی، رئیس شورای ولایتی پروان و همچنین رئیس اداره مستقل ارگان‌های محلی را به ریاست این کمیسیون گماشته است. در این دستور آمده است که این کمیسیون مکلف است طی پنج روز آینده این مراسم را برگزار کند.

اعضای این کمیسیون نیز عبارتند از: هارون چخانسوری، معاون و سرپرست وزارت امور خارجه، ژنرال بسم الله وزیری، رئیس ستاد مشترک ارتش افغانستان، معاون دفتر شورای امنیتی ملی افغانستان در امور سیاسی و مردمی، سرپرست ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری، وحید عمر، رئیس عمومی ارتباط عامه و استراتژیک و مشاور ارشد رئیس جمهوری و شاه حسین مرتضوی، مشاور ارشد رئیس جمهور در امور فرهنگی.

آقای غنی وزارت‌های دفاع، داخله/کشور، حمل و نقل، ریاست امنیت ملی، شهرداری کابل و سایر اداره‌های دولتی را مکلف‌ کرده تا به کمیسیون برگزاری مراسم تحلیف همکاری کنند.

این کمیسیون موظف است که تا تمام آمادگی‌ها، تدابیر لازم امنیتی، تشریفاتی و تدارکاتی را برای برگزارای مراسم تحلیف در نظر بگیرند.

نتیجه نهایی انتخابات افغانستان حدود پنج ماه پس از برگزاری، سه‌شنبه (۲۹ دلو/بهمن) اعلام شد. پس از اعلام شدن نتیجه ابتدایی هزاران شکایت از تیم‌های مختلف انتخاباتی به ثبت رسید و به جنجال این انتخابات افزود.

کمیسیون انتخابات افغانستان در نتیجه نهایی آقای غنی را برنده انتخابات اعلام کرد. آقای عبدالله عبدالله، رقیب انتخاباتی او این نتیجه را “غیرقانونی” خواند و گفت او پیروز این انتخابات است و “حکومت همه‌شمول” تشکیل خواهد داد.

شماری از اعضای تیم آقای عبدالله روز گذشته برای دو ولایت شمالی سرپل و جوزجان والی جدید فرستاد. والی سرپل دیروز توسط این تیم معرفی شد و هواداران آقای عبدالله امروز با تجمع در خانه ژنرال عبدالرشید دوستم، قرار است که والی جوزجان را نیز معرفی کنند.

روز گذشته بعد از معرفی والی جدید سرپل توسط تیم ثبات و همگرایی، دفتر نمایندگی سیاسی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) از اقدام دسته انتخاباتی آقای عبدالله، برای معرفی والی جدید برای ولایت سرپل در شمال این کشور، ابراز نگرانی کرد.

در خبرنامه این نهاد آمده بود که یوناما “بی‌نهایت از روند معرفی والی جدید ولایت سرپل نگران است.”

روز گذشته زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان، نیز به ولایت جوزجان سفر و با آقای دوستم گفتگو کرد. جزئیات زیادی از این گفتگو منتشر نشده اما بشیراحمد ته ینج، سخنگوی حزب جنبش اسلامی افغانستان در مورد این دیدار به بی‌بی‌سی گفت که دو طرف درباره صلح و انتخابات صحبت کرده‌اند.

او درباره معرفی والی جدید جوزجان گفت که اکنون هواداران تیم ثبات و همگرای در ” قصر ملت”، خانه ژنرال دوستم تجمع کرده‌اند و بعد از معرفی مولوی عبدالحی حیات، عضو شورای ولایتی جوزجان به عنوان والی جدید، والی جدید به ساختمان ولایت جوزجان خواهد رفت.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان